امسال چند نفر به کلاس اول ابتدایی می روند؟

بعد از بازگشایی مدارس، دانش آموزان کلاس اول ابتدایی امسال احتمالا به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا خواهند کرد. البته در دو سال گذشته آموزش دانش آموزان کلاس اول ابتدایی بیشتر به صورت مجازی انجام شد. معمولا سالانه بیش از یک میلیون نفر به کلاس اول ابتدایی می روند. آموزش و پرورش اعلام کرده است که امسال هم حدود یک میلیون و 407 هزار نفر در کلاس اول ابتدایی شرکت خواهند کرد. البته همه ساله ده ها هزار دانش آموز کلاس اول ابتدایی از رفتن به مدرسه بازمی‌مانند.

به گزارش رکنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: روند ثبت نام در مدارس از زمان ابلاغ دستورالعمل ثبت نام از 22 اردیبهشت تا کنون با مشکل خاصی روبه رو نبوده است. البته برخی چالش ها وجود داشته که در زمان خود مرتفع شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان کلاس اول باید در برنامه غربالگری سلامت شرکت کنند، حتما باید حضوری مراجعه کنند و اینکار را انجام دهند، اما برای سهولت بیشتر، پیش ثبت نام الکترونیکی را برایشان در سامانه تعریف کردیم. برخی خانواده ها به علت اینکه اولین بار به صورت الکترونیکی ثبت نام می کنند دشواری هایی را تحربه کردند که به اشکالات کار با سامانه برمی گردد.هر زمان به ما از سوی استان ها، گزارش اشکال داده می شود، سریع به حوزه فناوری منتقل می کنیم که ترتیب اثر داده و مشکل برطرف می شود.

حکیم زاده افزود: برای دوره متوسطه نیز  ثبت نام ها پس از اعلام نتایج و هدایت تحصیلی  آغاز شده و گزارش ها حاکی از آن است که روند ثبت نام ها به خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در روند ثبت نام، همکاری خوبی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشتیم گفت: شمار پایگاههای سنجش و تعداد افراد به کار گرفته شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و خوشبختانه امر سنجش، خوب و روان در حال انجام است. امسال برای سنجش سلامت 600 هزار کودک پیش دبستانی نیز هدفگذاری کرده ایم که امید است تحقق یابد. اگر بتوانیم در سنین پایینتر غربالگری را انجام دهیم امکان مداخلات به هنگام، زودتر فراهم می شود.

معاون آموزش ابتدایی گفت: پیش بینی ما برای پایه اول ابتدایی طبق آمار سازمان ثبت احوال این است که امسال یک میلیون و 407 هزار نفر وارد مدارس می شوند.

وی افزود: یک اتفاق خوبی که امسال افتاد این بود که اطلاعات اسمی جمعیت افراد لازم التعلیم از سوی ثبت احوال در اختیار ما قرار گرفت و از ابتدا در سامانه ما بارگذاری شد. این امر، امکان شناسایی آن دسته از دانش‌آموزان که به هردلیل برای ثبت نام مراجعه نمی‌کنند سریع‌تر فراهم می‌کند و یک گام روبه جلو برای شناسایی زودهنگام بازماندگان احتمالی از تحصیل است تا ثبت نام به اتمام نرسد.

حکیم زاده درباره افزایش جمعیتی دانش‌آموزان امسال گفت: نمی‌توانیم پیش بینی کنیم جه تعداد افزایش جمعیت داریم اما طبق روند سال‌های گذشته و هم اینکه در سال گذشته که درگیر کرونا بودیم تعداد ثبت نام کنندگان 2.8 درصد افزایش داشت که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد امسال هم پیش بینی ما این است که بتوانیم همه جمعیت لازم التعلیم را به موقع ثبت نام کنیم.

کدخبر: 709460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟