چه دانش آموزانی برای ثبت نام در مدارس باید به سامانه پادا مراجعه کنند؟ + لینک سایت

سامانه پادا سامانه ای برای ثبت نام در مدارس است. البته همه دانش آموزان موظف به ثبت نام در سامانه پادا نیستند. اما دانش آموزان ورودی پایه های اول، هفتم و دهم باید در سامانه پادا ثبت نام کنند. همچنین دانش آموزانی محل سکونت یا مدرسه خود را تغییر می دهند نیز باید در سامانه پادا ثبت نام کنند. سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir وابسته به وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش رکنا، محمود حبیبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه پادا، اظهار کرد: آن دسته از افرادی موظف هستند به سامانه پادا مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند که پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم هستند، زیرا مدرسه‌شان تغییر می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان میان پایه، در صورتی که در همان مدرسه‌ای که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ درس خواندند، بخواهند به پایه بالاتر بروند نیازی به ثبت‌نام ندارند و به صورت خودکار در ۲۰ مرداد امسال، این ارتقای پایه را برایشان اعمال می‌کنیم.

حبیبی اضافه کرد: تعدادی از دانش‌آموزان میان پایه به دلایل مختلف، چون تغییر محل سکونت، مدرسه تحصیل خود را تغییر می‌دهند که این گروه باید در سامانه پادا ثبت‌نام کنند و به همین دلیل در حال حاضر ثبت‌نام برای میان‌پایه‌ها در سامانه پادا بالا نیست و منحصر به دانش‌آموزانی است که مدرسه‌شان را تغییر داده‌اند.

وی به تشریح آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه پادا پرداخت و گفت: در پایه اول ابتدایی، یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر درخواست خود را ثبت کرده‌اند که اطلاعات ۹۰۰ هزار نفر از آن‌ها تأیید شده و ثبت‌نام‌شان قطعی شده است و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز در حال طی مراحل لازم برای تأیید مدرسه هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: در پایه هفتم نیز تاکنون ۶۶۷ هزار و ۵۷۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام ۴۲۰ هزار نفر تأیید و قطعی شده است و مابقی در حال تأیید اطلاعات است.

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در پادا گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم به تازگی و از ۲۶ تیرماه فعال شده است چرا که دانش‌آموزان باید ابتدا برگه‌های هدایت تحصیلی خود را دریافت می‌کردند.

حبیبی افزود: تاکنون ۹۲ هزار دانش‌آموزان پایه دهم در سامانه پادا درخواست ثبت‌نام داشته‌اند.

کدخبر: 708679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟