سخنگوی سازمان سنجش: آموزش و پرورش ادعای سخت بودن سوالات کنکور 1400 را ثابت کند

از چهارشنبه هفته گذشته تا شنبه این هفته کنکور 1400 برای گروه های آزمایشی مختلف برگزار شد. در روزهای اخیر اعتراضاتی هم از سوی معلمان نسبت به عدم طرح برخی سوالات کنکور 1400 از کتاب درسی مطرح شده است. انتقادات در این زمینه بیشتر مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور 1400 بوده است. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز نسبت به سخت بودن سوالات کنکور 1400 و طرح این سوالات از خارج از کتاب درسی اعتراض کرده است. البته سازمان سنجش هنوز این ادعا درباره کنکور 1400 را نپذیرفته است.

به گزارش رکنا، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره نامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پی سخت بودن سوالات کنکور 1400، افزود: سازمان پژوهش ادعایی بر سخت و نامعتبر بودن سوالات آزمون سراسری سال جاری داشته است که باید به لحاظ تخصصی این ادعا را ثابت کند. وقتی فرد یا نهادی سخنی می‌گوید باید بتواند با سند و مدرک آن را اثبات کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان سنجش همیشه بر اساس سرفصل‌های اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش سوالات را مطرح می‌کند، گفت: همان طور که سازمان پژوهش برای حل سخت بودن سوالات کنکور اعلام آمادگی کرده است، ما نیز این آمادگی را داریم. اگر این موضوع تایید شود سازمان سنجش اقدامات خود را برای حل این مشکل اعلام خواهد کرد.

زرین‌آمیزی افزود: هر مشکلی که در پرسش‌ها وجود داشته و حق با داوطلب باشد، بررسی می‌شود و در نهایت آن پرسش از کلید سوالات اصلاح خواهد شد.

کدخبر: 702997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟