چرا آزمون استخدامی آموزش و پرورش لغو شد؟ + جزئیات

لغو آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبری است که امروز از سوی آموزش و پرورش اعلام شد. آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بود 25 و 26 مردادماه برگزار شود. ظاهرا مجوز برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشده است. بنابراین آزمون استخدامی آموزش و پرورش به زمان دیگری موکول شد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که زمان دقیق برگزاری این آزمون استخدامی در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش رکنا، ناصر سلیمان زاده، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش از لغو آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل شرایط کنونی کرونا خبر داد. به گفته وی، مجوز برگزاری دو آزمون آموزش و پرورش از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است و برگزاری این دو آزمون به زمان دیگری موکول می شود و زمان دقیق برگزاری آزمون ها در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

دو آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بود 25 تیر و 25 مرداد برای جاماندگان آزمون استخدامی سال گذشته و همچنین سایر افراد برگزار شود که زمان به بعد موکول شد. علاوه بر آزمون استخدامی معلمان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیز که قرار بود جمعه همین هفته 18 تیر برگزار شود لغو شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش لغو دو آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰ خبر داد. ناصر سلیمان زاده افزود: زمان دقیق برگزاری این آزمون‌ها در آینده به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.وی گفت: طبق اعلام قبلی آموزش و پرورش قرار بود دو آزمون استخدامی جذب معلم در ۲۵ تیر و مرداد برای جاماندگان از آزمون استخدامی سال گذشته و همچنین استخدام دانش آموخته‌های سایر دانشگاه‌ها برگزار شود که این آزمون‌ها تا اطلاع بعدی برگزار نمی‌شود.

محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم دیروز اعلام کرد به علت شرایط کنونی کرونا در کشور و با تصمیم وزارت بهداشت، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی که قرار بود جمعه ۱۸ تیر به صورت سراسری برگزار شود، لغو شد.

قاسم احمدی لاشکی افزود: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد.وی اضافه کرد: پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.

احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود، افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود.

وی ادامه داد: معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود، گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

وی درباره پاسخ به این سوال که چرا معلمان مشمول افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور نشده اند، افزود: این افزایش سال‌های ۹۴ و ۹۸ تحت عنوان رتبه بندی برای معلمان اعمال شد و به همین خاطر خیلی از فرهنگیان مشمول این افزایش نخواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: این افزایش فقط مشمول معلمان رسمی خواهد بود.

شرایط استخدام آموزش و پرورش همانند ثبت نام های دیگر و سایر استخدامی های کشور، به صورت شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. بدین معنا که هر یک از داوطلبان علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی ، از شرایط اختصاصی نیز لازم است برخوردار باشند. از جمله این شرایط می توان شرط معدل در استخدام آموزش و پرورش را نام برد.

افرادی که جزو پدیرفته شدگان نهایی آزمون هستند باید قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی، تعهد 10 ساله خدمت در محل قبول شده را به آموزش و پرورش ارائه دهند.

امکان تغییر محل خدمت بعد از پذیرفته شدن نهایی و پیش از استخدام وجود نداشته و پس از شروع به کار نیز طبق قوانین نقل و انتقال می تواند تغییر محل خدمت انجام گیرد.

افرادی که علاقه دارند بعنوان هنرآموز باشند حتما باید مدرک فوق دیپلم پیوسته داشته باشند، در صورتی که مدرک فوق دیپلم ناپیوسته داشته باشند باید مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.

افرادی که فارغ التحصیل مراکز آموزش و پرورش هستند نمی توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

افرادی که پذیرفته می شوند باید قبل از شروع به کار، سوگندنامه معلمی امضا کنند که این سوگندنامه در پرونده آنها ثبت می شود.

داوطلبانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند باید یک دوره یک ساله مهارت آموزی که در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود را بگذرانند.

اگر داوطلبان در کلاس های درسی و آزمون های دوره های مهارت آموزی شرکت نکنند به منزله انصراف آنها از دوره بوده و باید مبلغی را بعنوان جریمه و هزینه های آموزش پرداخت نمایند.

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش

یکی از شرایط استخدام آموزش و پرورش در نظر گرفته شده برای داوطلبان را می توان شرایط سنی دانست. شرایط سنی در سال های اخیر با توجه به برخی از مصوبات دچار تغییر شده است.

برای مدرک دیپلم داشتن سن 20 تا 25 سال

داشتن سن 30 سال برای افرادی که مدرک کاردانی(فوق دیپلم) دارند.

برای مدرک کارشناسی داشتن سن 35 سال

داشتن سن 40 سال برای مدرک کارشناسی ارشد

داشتن حداکثر سن 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری

کدخبر: 702855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟