آخرین نوبت کنکور 1400 آغاز شد/ رقابت سخت داوطلبان زبان های خارجی

کنکور  1400 در آخرین گروه آزمایشی امروز صبح آغاز شد. گروه آزمایشی زبان های خارجی در کنکور 1400 آزمون خود را آغاز کردند. رقابت سختی بین داوطلبان گروه زبان های خارجی در کنکور 1400 وجود دارد. کنکور 1400 از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش رکنا، با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی که از هم اکنون در کشور آغاز شد و ۱۷۵ هزار و ۷۶۶ داوطلب دارد، ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ پایان می یابد.

کنکور زبان های خارجی ۱۷ داوطلب کرونایی دارد که پنج نفر از آنها در تهران هستند و برای شرکت در این آزمون به بیمارستان طالقانی تهران مراجعه کردند.

این آزمون با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا، از روز چهارشنبه ۹ تیرماه آغاز شد؛ در روزهای گذشته داوطلبان گروه های آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی به رقابت پرداختند.

فرایند توزیع کارت ورود به جلسه نیز پایان یافت و بیش از ۹۵ درصد کنکوری ها در این آزمون شرکت کردند.

برگزاری آزمون سراسری در ۱۱ کشور دنیا

کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت همزمان در ۱۱ کشور قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می شود.

زمان اعلام نتیجه

نتیجه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مردادماه اعلام و فرایند انتخاب رشته نیز از نیمه نخست مردادماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با احتساب ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

رضایت داوطلبان از اعمال پروتکل‌های بهداشتی

تعداد زیادی از داوطلبان کرونایی در مصاحبه با رسانه ها از اعمال کامل پروتکل های بهداشتی در آزمون رضایت داشتند.

کدخبر: 701696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟