پاستا با قارچ ناهار امروز

به گزارش رکنا ، طرز تهیه پاستا با قارچ به این شکل است:

مواد لازم برای ۵ نفر

_ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم (نفری ۱۰۰ گرم )

_پیاز ۱ عدد

_ قارچ ۵۰۰ گرم

_رب نصف قاشق غذاخوری

_پاپریکا نصف قاشق غذاخوری

_کره ۵۰ گرم

_خامه۲۰۰ گرم

_شیر نصف لیوان

_سیر ۳ حبه

_آب لیمو ترش ۱قاشق

_آرد ۱ قاشق غذاخوری

_اسفناج تفت داده شده ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم ( به دلخواه)

_پنیر پارمزان ۱۵۰ گرم

_نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه :

پیاز را خرد کرده و داخل تابه ای که در آن روغن یا کره را داغ کرده اید تفت دهید پس از اینکه کمی پیاز سرخ و طلایی شد سیر را هم بسیار ریز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید. در همین حین که مشغول آماده کردن سس پاستا هستید می توانید در یک قابلمه دیگر آب ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید داخل آب هم کمی نمک بریزید.

سپس قارچها را ورقه ای خرد کرده و به پیاز اضافه کنید یک قاشق هم برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها آبلیمو اضافه کنید و باز هم تفت بدهید تا قارچ هم سرخ شود. در همین حین اگر آب داخل قابلمه به جوش آمد میبایست پاستا را داخل آن بریزید و کمی هم بزنید تا به هم نچسبند.

پس از اینکه قارچ ها سرخ شدند ،رب ، پاپریکا و آرد را اضافه کرده و خوب هم زده تا بوی خامی آن از بین برود سپس شیر و خامه را اضافه کرده و تا زمان جوشیدن هم بزنید تا سس غلیظی حاصل شود.در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن اسفناج تفت داده شده و پس از آن نیز آب لیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید، زمانیکه سس در این مرحله است می بایست پاستا نیز آماده شده باشد دقت کنید که زمان آماده شدن این دو باید هم زمان با هم باشد چراکه اگر پاستا زودتر پخته شود ممکن است خمیر شود و اگر سس زودتر آماده شود سرد میشود و ماندن زیاد روی حرارت هم پنیر را آب می کند.

زمانی که پاستا آماده شد آبکش کرده و کمی داخل تابه تفت بدهید ، و باسس مخلوط کرده سپس پنیرپارمزان را اضافه کنید و چند دقیقه زمان دهید تا پنیر آب شود. نوش جان آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟