فعالیت ۱۹ شعبه ایرانشناسی در استان‌ها

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی محمد حسین رجبی دوانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد گفت:با وجود محدودیت های بودجه ای در کشور برای انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، انجام کارهای علمی و پژوهشی در این بنیاد تعطیل نشده است و بیش از ۳۰ نشست تخصصی با حضور استادان تراز اول در عرصه های مختلف برگزار شده است. 

وی افزود: بنیاد ایران شناسی در گام نخست باید هویت ایرانی اسلامی را تبیین و ترویج کند و در مرحله دوم مرجعیت علم و ایران شناسی در جهان شود.

رجبی دوانی با انتقاد از کوتاهی دست اندرکاران فرهنگی کشور در مقابل هجمه های دشمنان، اظهار کرد: این روند موجب شد تا در برخی از جوانان بحران هویت دیده شود و برخی خود را شبیه غربی‌ها کنند.

رئیس بنیاد ایرانشناسی با اشاره به توجه برخی از جوانان به مراسم و جشن‌های غربی مانند ولنتاین افزود: در بنیاد ایرانشناسی با انجام مطالعات لازم، فعالیت های مختلفی برای بازگشت به خویشتن این جوانان و ایجاد خودباوری در آن ها انجام می‌شود.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: آیین های ملی و باستانی نظیر "سپندار مذگان" و روز عشق به همسر، زمین و خدا باید جایگزین مناسبت های وارداتی و غربی نظیر ولنتاین شود.

رجبی دوانی افزود: باید با فرهنگ سازی این مناسبت های ملی را به جای تقلید از غرب و مناسبت های آنان، ترویج و تبلیغ کرد البته با وجود آیین ها و جشن های بزرگ با هویت ملی و ایرانی و به علت وجود یکسری نگاه ها، نسبت به این مسائل بی توجه بوده و این موضوع موجب اقتباس جوانان از مناسبت های غربی شده است.

رجبی دوانی، با تاکید بر اینکه مردم کشور باید در خصوص مفاخر خود علم و آگاهی داشته باشند، ادامه داد: مردم باید از دستاوردهای مفاخر و بزرگان خود پاسداری و از این مفاخر الگوبرداری کنند.

وی یادآور شد:  بنیاد ایرانشناسی به دنبال شناساندن عظمت ها و افتخارات ایران زمین در سه دوره ایران باستان، ایران دوره اسلامی و ایران انقلاب اسلامی در سطح ملی و بین المللی است.

نسرین معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟