قم رتبه پنجم در تعداد بستری کرونا در کشور را کسب کرد

به گزارش رکنا از قم،  دکتر سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در موج جدید کرونا سویه ba ۰۴ و ba ۰۵ اومیکرون در استان قم گسترش یافته است و در سه هفته گذشته در استان قم موارد زیادی از ابتلا به این سویه شناسایی شده است.

 

وی اظهار داشت: این سویه‌ها در مقایسه با سایر سویه‌ها از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار هستند و عموما ابتلا‌ها به صورت خانوادگی است و با ابتلای یک نفر در خانواده سایر اعضای خانواده را نیز مبتلا می‌شوند.

 

به گفته رئیس مرکز بهداشت قم در هفته‌های گذشته استان قم در رتبه‌های ۲۷ و ۲۸ بستری کرونا در کشور قرار داشت و در حال حاضر بر اساس آمار‌ها در ۳ هفته گذشته قم جزء ۵ استان اول بستری کرونا در کشور قرار گرفته است که این دوباره زنگ خطری برای زیر ساخت‌های بهداشت و درمان استان محسوب می‌شود.

 

دکتر محبی با تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا در گروه‌های سنی مختلف در استان قم گفت: با تزریق دز یادآور واکسن تا ۹۰ درصد در برابر سویه جدید اومیکرون در بدن افراد ایمنی زایی ایجاد می‌شود.

 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ مرکز و پایگاه بهداشت و سلامت در سطح استان فعال هستند که خدمات مرتبط با کرونا و تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

نظری / قم

 

کدخبر: 807750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟