کمترین آمار تصادفات متعلق به بانوان

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛سرداررحیم جهانبخش فرمانده انتظامی و روسای  پلیس  های تخصصی در نشست  خبری  مشترک  فرماندهی  انتظامی  استان  گفت : تاکنون ٩٠ نفر در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵٠ درصد رشد دارد.

سرهنگ حجت مشتاق اذعان کرد : تعداد مجروحین ۵١٣٩ نفر و ١٢٠٢٨ فقره تصادف خسارتی اتفاق افتاده و در کل تصادفات ٩ درصد کاهش داریم.

وی علت عمده تصادفات را؛  عدم توجه به جلو،  ها دم رعایت حق تقدم، عدم کنترل وسیله نقلیه و غیره عنوان کرد و اذعان کرد : در علت یابی تصادفات ٢٨ درصد زنان و ٧٢ درصد را مردان شامل می شودتصریح کرد: بیشترین فراوانی را با ٧۶ درصد متعلق به رانندگان ٢٠ الی ۴٠ سال اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی تصریح کرد : وضعیت فوتی ها را ۵١ درصد را عابرین پیاده، ١٧ درصد را سرنشینان خودرو ١٧ درصد تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به شناسایی ۶٢ نقطه حادثه خیز استانی در درون شهرها افزود : امسال ۴١ درصد سهم تقصیر سازمان ها در تصادفات لحاظ شده است.

سرهنگ مشتاق خاطرنشان کرد : در ٧ ماهه اول امسال ۵۴ درصد برخورد با تخلفات رانندگی و ۴٢ درصد در ضبط گواهینامه رانندگان متخلف ۴٢ درصد با رانندگان مست نیز ۴۶ درصد  رشد نشان می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از تمدید و تجمیع ۵۶ هزار و صدور ۵١ هزار گواهینامه و شماره گذاری ١٢۶ هزار خودرو در مدت ٧ ماهه اول امسال خبر داد.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟