میزبانی دومین  دورمسابقات والیبال قهرمانی فرهنگیان به ارومیه رسید

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در نشست خبری مسابقات والیبال قهرمانی فرهنگیان سراسر کشور در ارومیه خواستار همراهی همه ارگان ها و سازمان ها و عموم مردم برای افزایش سرانه ورزشی و آموزشی در سطح استان شد.

وی اظهار داشت :مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور در رشته‌های والیبال  و در بخش‌ آقایان از ۱۷ تیر در ارومیه  آغاز می‌شود و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت.

مطهری با بیان اینکه حدود ۴۸۰ ورزشکار فرهنگی و کادر فنی تیم ها در قالب ۳۲ تیم  در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد، گفت: مراسم افتتاح این مسابقات روز شنبه ۱۷ تیر ماه  در ارومیه برگزار می‌شود.
مطهری با عنوان این مطلب که شعار این رقابت‌ها معلم ورزشکار، معلم امیدآفرین، مدرسه با نشاط ، خواهد بود افزود: این مسابقات با پیوست فرهنگی و معرفی شهید شاخص و تلاش برای ایجاد شور و نشاط و امیدآفرینی، دنبال می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از اعزام تیم های فوتسال زیر ۴۰ سال فرهنگیان به کرمان و تنیس روی میز و بسکتبال ۴ نفره به مشهد و والیبال بانوان به تبریز خبر داد و گفت:
با برگزاری مسابقات ورزشی  می توان عناصر وحدت آفرین را رصد وتقویت آن ها را در دستور کار قرار داد.
علی مطهری در بخش در از سخنان خودتاکید کرد : برای رسیدن سرانه آموزشی به میانگین کشوری به بیش از ١٣٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و در همین راستا نهضت مدرسه سازی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد : سرانه آموزشی ارومیه ٢/٧ درصد و استان ۴/٢٢ صدم درصد بوده و ارومیه زیر میانگین استانی است.

مطهری خاطرنشان کرد : اگر آموزش و پرورش مردمی سازی نشود به جای نمی رسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد : برای افزایش سرانه احداث سالن و توسعه چمن های مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟