برمشارکت بانک ها و تسریع در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده خوی تاکید کرد

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت:  در بیش از یک هزار و ۵۲۳ واحد مسکونی اجرای فونداسیون، در یک هزار و ۱۵۵ واحد مسکونی نصب اسکلت فلزی و در ۶۰۰ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است.

 برزگر درخصوص پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله نیز گفت: از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی در زلزله ۱۳ مهرماه در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی، عملیات اجرایی در بیش از ۹۶ درصد واحدهای مسکونی آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی درخصوص تسهیلات بلاعوض و بانکی مصوب دولت به واحدهای خسارت دیده نیز گفت : در زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی، تامین منابع ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت محقق شده است و منتظر تخصیص ۵۰ درصد دوم کمک های بلاعوض مصوب جهت واریز به حساب مالکان واحدهای مسکونی هستیم .

وی افزود: در زلزله هشتم بهمن همه متقاضیان بویژه واحدهای مسکونی احداثی به منظور عقد قرارداد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و خواستار تسریع در فرآیند انعقاد قرارداد و واریزی‌ تسهیلات هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مدیران بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان تسریع داشته باشند زیرا مردم منتظر دریافت تسهیلات برای اتمام بازسازی واحدهای خسارت دیده پیش از شروع فصل سرما هستند.

جعفر برزگر اظهارکرد: براساس مصوبه هیات دولت پس از تخصیص مبالغ کمک‌های بلاعوض تاکنون مبلغ ۱۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به حساب مالکان واحدهای احداثی و تعمیری و ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت به حساب ۹۳۰ واحد احداثی زلزله ۱۳ مهرماه واریز شده است.

 برزگر ادامه داد: در خصوص واحدهای خسارت دیده تعمیری نیز ۱۵هزار و۴۶۳واحد به بانکهای عامل معرفی شدند و از این تعداد جمعا برای ۱۸۴۱ واحد بانکها انعقاد قرارداد انجام داده و ۱۵۳۷ واحد معرفی شدگان مرحله اول وام را دریافت کرده اند.

 

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟