آغاز بازسازی ۸۵ درصد واحدهای مسکونی احداثی در زلزله  شهرستان خوی 

 

به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی جعفر برزگر با عنوان این مطلب که با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی و تامین منابع، ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت در این خصوص محقق شد اظهار داشت: پس از گذشت کمتر از ۴ ماه از وقوع زمین لرزه در خوی، از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد، ۸۵ درصد واحدهای مسکونی احداثی شروع عملیات بازسازی داشته اند و در یک هزار و ۸۱۲ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای خسارت اشاره کرد وافزود: همچنین در بیش از یک هزار و ۲۱۴ واحد مسکونی اجرای فونداسیون، ۸۸۳ واحد مسکونی نصب اسکلت و ۳۰۷ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است و صاحبان ۶ واحد اکنون در منازل جدید خود ساکن هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان ساخت: دستور کار تعمیرات ۲۴ هزار واحد مسکونی در زلزله هشتم بهمن امسال، به مالکان این واحدهای مسکونی صادر شده است.

وی از تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز برای بازسازی این مناطق خبرداد وگفت: برای کمک به واحدهای مسکونی احداثی میلگرد، سیمان، ماسه، در و پنجره، اسکلت های پیش ساخته پیچ و مهره ای و کاشی و سرامیک بدون مشکل در منطقه تامین و در حال توزیع است و با توجه به تسهیلات اولیه‌ای که داده شد، روند خوبی را در اجرای کارهای ساختمانی شاهد هستیم.

دکتر برزگر به روند بازسازی مناطق شهری و روستایی خسارت دیده اشاره کردو گفت: روند بازسازی در مناطق روستایی از وضعیت خوبی برخوردار است، در شهر خوی روند صدور پروانه ساختمانی کمی کُند است ولی با توجه به قول مساعد شهردار خوی و نظام مهندسی امیدواریم سرعت در این بخش هم افزایش یابد.

وی  در پایان سخنان خودبه پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به واحدهای خسارت دیده خوی  تاکید کردو افزود: در زلزله هشتم بهمن همه متقاضیان به ویژه واحدهای مسکونی احداثی به منظور عقد قرارداد ازسوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک های عامل معرفی شده اند؛ منتظر شروع انعقاد قرارداد و واریزی‌ تسهیلات هستیم و در این خصوص به همکاری بانک‌ها نیاز داریم و از مدیران عامل بانک‌ها تقاضا دارم که در پرداخت تسهیلات تسریع داشته باشند زیرا مردم منتظر پرداخت تسهیلات برای انجام کارها هستند.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟