جامعه کارگری مخالف انتخاب مدیرعامل توسط دولت هستند

به گزارش رکنا از آذربایجانغربی؛ علی صحرانورد در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت:سازمانی که برای تمام دولتها یک حیاط خلوت گوارا شیرین بوده و میباشد تصریح کرد:

سازمانی که رئیس آن بخاطر یک قانون اشتباه، توسط وزیر کار دولتی و خارج از کارکنان سازمان و خارج از بدنه سازمان انتخاب میشود!!

وی با عنوان این مطلب که چرا رئیس سازمان تامین اجتماعی را مجموعه دولت انتخاب می‌کند تاکید داشت:

مگر سازمان تامین اجتماعی یک سازمان کاملاخصوصی نیست؟ مگر دولت از محل بودجه سالانه به سازمان کمک مالی میکند حتی به‌ میزان یک ریال ادامه داد: چرا با وجود خصوصی بودن سازمان و بدون کمک مالی دولت به سازمان، رئیس آن باید دولت انتخاب کند؟

صحرانورد با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی چه خبراست که تمامی دولتها چشم به سرمایه آن دوخته و با انتخاب رئیس سازمان به سرمایه آن دست درازی میکنند؟؟

وی خاطر نشان ساخت :چرا مجلس نسبت به رفع این قانون اشتباه ناشی از یک بی قانونی ورود پیدا نمیکندواختیار انتخاب رئیس سازمان تامین اجتماعی را با ارائه یک طرح قانونی از دولت سلب نمیکند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در ادامه سخنان خود گفت :باتوجه به خصوصی بودن سازمان تامین اجتماعی، چرا هیئت امنا سازمان باید دولتی باشد ویکی از مهمترین ایرادات این ترکیب حضور رئیس سازمان برنامه بودجه در هیئت امنا میباشدتصریح کرد:مگر سازمان برنامه بودجه در بودجه های سالانه دولت منابع ریالی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر میگیرد؟

صحرانورد افزود :باشد که مجلس که این چند روز اخیر نگرانیهای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را کاملا لمس کرده و دولت را تحت فشار گذاشته اند نسبت به این دغدغه های مهم بازنشستگان تامین اجتماعی قاطعانه ورود کند و قوانین غلط و اشتباه مدنظر را اصلاح نمایند.

گرچه این دولت تاکنون ثابت کرده که نه جایگاه قانونی مجلس برای آنها اهمیت دارد و نه قوانین جاری مصوب مملکت؟

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟