جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی وکارگروه مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا وی ادامه داد:تفییر کاربری به ماده پنج مر تبط است وباید طبق این ماده با متخلفین برخورد شود.چون این قوانین دارای ابهامات است.

امینیان تصریح کرد:ساخت وسازهایی که در اراضی کشاورزی  انجام گرفته است شهرداری موطف است که از جهاد کشاورزی وامور اراضی استعلام بگیرد وبعداز اینکه جواب استعلام آمد اقدام نماید.

نماینده عالی دولت در هشترود تاکید کرد: قانونی که ادارات خدمات رسان را مجاب می کند انشعاب موقت بدهند دارای ابهام است ومشخص نشده است که این قانون این انشعاب را چه مدت می تواند واگذار نماید. کلیه ادارات موظف هستند قانون اساسی کشور را رعایت نمایند وغیر از این هر قانونی که باشد ساختگی است همه مسئولین ادارات باید قانون اساسی را مد نظر قرار دهند هیچ قانونی مبنی بر واگذاری انشعاب موقت در قانون اساسی نیست چون این موضوع باعث اختلاف بین متقاضی واداره مذکور می شود .واین موضوع یعنی واگذاری انشعاب موقت از نظر فرمانداری غیر قابل قبول است واگر ساخت وساز قانونی است انشعاب دائمی واگذار کنید ولی اگر این ساخت وساز غیر قانونی است نباید به هیچ عنوان خدماتی به این ساخت وساز داده شود .

امینیان خاطر نشان کرد:انشعاب موقت زمانی که موعدش به پایان می رسد جمع آوریش باعث خواهد شد که بین ادارات ومتقاضیان مشکلات عدیده ای بوجود آید.وبرای ادارات متولی کلی مشکل به وجود می آید .تا آن انشعاب موقت جمع گردد.

طرح کاداستر در اراضی ملی باید اجرا شود.

امین امینیان از ادارات متولی خواست که طرح کاداستر را در روی کلیه اراضی ملی اجرا نمایند.

وی هدف از اجرای این طرح را چنین بر شمرد:کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره ثبت می‌شوند.

بستر را برای ساخت وساز های مجاز آماده کنید.

امینیان از ادارات متولی خواست که به مردم اجازه بدهند که ساخت وسازهای قانونی انجام دهند چون این کار باعث می شود جلوی ساخت وسازهای غیر مجاز هم گرفته شود .حتی ادارات متولی باید به متقاضیان ویلا سازی نیز محلی را مشخص نمایند وهمه نوع خدمات حتی آب شرب بهداشتی را نیز در اختیارمتقاضی قرار دهند.

اداره راه وحمل ونقل جاده ای هرگونه تخلفات ساخت وساز در معابر وجاده ها را گزارش کند

امینیان از اداره راه وحمل ونقل جاده ای خواست اگر در جاده ها ومعابر روستایی وشهری تخلفی را مشاهده کردند که در ساخت وسازها لحاظ نشده است  در اسرع وقت گزارش نموده وبا اداره مذکور ویا دهیاری مربوطه برخورد گردد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟