آب شرب هشترود از سد کلقان تامین خواهد شد

هشترود / به گزارش رکنا، نماینده مردم هشترود وچاروایماق دربخش دیگری از سخنان خودبه طرحهای نیمه کاره اشاره کرد وگفت: در دوره اولی که بنده نماینده مردم ولایت مدار هشترود بودم بعضی طرحها نیمه کاره مانده اند که اکثرا ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که این دوره سعی می کنیم که طرحهای نیمه کاره را به اتمام برسانیم.

امینی اولویت اولش را گسترش و بهبود راههای روستایی عنوان کرد و گفت: هر چه راه روستاه ها خوب باشد بالطبع رفت وآمد مردم به شهرستان راحت تر خواهد بود واین کار به توسعه وعمران شهرستان کمک شایانی خواهد کردو از طرفی راحتی روستاییان موجب رضایت خداوند منان خواهد بود چون این مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به خلق خدا عبادت بزرگ‌ و ماندگاری است.

بیمارستان تامین اجتماعی آماده بهره برداری است

نماینده هشترود چاراویماق در مجلس شورای اسلامی به افتتاح این بیمارستان در هفته دولت امسال اشاره نمود وگفت: قرار بود که این بیمارستان در هفته دولت افتتاح شود ولی به علت برخی مشکلات به تعویق افتاده است که یک نمونه از آن مشکلات، استفاده از نیروی غیربومی در این بیمارستان است که مورد اعتراض مردم و خود بنده شده است چون هشترود جوانان درس خوان و فعال دارد و اکثر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی این بیمارستان بومی بودند ولی از اکثر قبول شدگان‌افراد غیربومی هستند. به همین جهت اعتراض کردیم که از شرکت کنندگان بومی استفاده شود که فعلا همین طور مانده است.

سید حمزه امینی در مورد اتوبان هشترود - مراغه نیز گفت: در جلسه ای با مجمع نمایندگان استان در حضور وزیر محترم راه قرار شد که این اتوبان هرچه سریعتر کار ساختش به پایان برسد ولی یکی از بانک ها که طرف قرار داد با اداره راه است اعلام کرده ما سهم اولیه خود را پرداخت کرده ایم و منتظریم اداره راه که طرف قرارداد دوم است گزارش پیشرفت فیزیکی طرح را ارائه کند تا بقیه سهم خود را پرداخت کنیم تا ادامه این طرح شروع شود.

نماینده هشترود در ادامه به وضعیت راه های روستاهای دارای معادن سنگ اشاره کرده و گفت: قبلا این مواد به صورت خام توسط، ماشینهای سنگین حمل ونقل  و موجب آسیب به جاده های روستایی می شد ولی با اتخاذی که انجام گرفت از صاحبان معادن حدود دو میلیارد و چهار صد میلیون تومان پول به عنوان عواض  دریافت کردیم و از همان پول در حال حاضر مسیر روستای درین سو حدود پنج کیلومتر در حال مرمت و تعمیر اساسی است که بعدا نیز آسفالت ریزی خواهد شد.برای مسیر آتش بیگ نیز تدابیری اندیشیده ایم که بعداز کسب اعتبار این مسیر را هم مرمت و تعمیر خواهیم کرد چون این مسیر مناطقی صعب العبور دارد و سعی ما بر این است این معضلات ومشکلات را تا بارش اولین برف بر طرف کنیم تا مردم در فصل سرما با مشگل راهبندان مواجه نگردند. از سوی دیگر این منطقه، هشترود و نظر کهریزی را به منطقه سهند آباد متصل می کند و از مناطق بکر است که می تواند در آینده به مناطق توریستی تبدیل گردد‌.

نماینده هشترود از مسولان اداره راه استان آذربایجان شرقی گلایه کرد وگفت: طرح جاده مراغه - هشترود ۳سال پیش تامین اعتبار شده است ودر این مدت فقط ۴۰کیلومتر کارشده است واین کار به کندی انجام می گیرد که جای دارد در این مورد فعالیتها بیشتر شودتا زمان یعنی فصل زمستان و بارش اولین برف این کار تمام شود.

9میلیون وام بلاعوض به کشاورزان

امینی تاکید کرد: کم لطفی مسولان وقت استان باعث شده که پل هایی پنج سال پیش در اکثرروستاهها در اثر سیلاب از بین رفته همین طور به صورت نیمه تمام مانده ومشکلاتی را در عبور ومرور روستاییان بوجود آورده است که هرچه سریعتر باید به اتمام برسد‌.

نماینده هشترود وچاروایماق در آخر به پایاب سد سهند اشاره کرد و گفت:مبلغ ۴۶میلیارد برای این طرحها اختصاص یافته است که سهم هشترود ازاین مبلغ ۲۶میلیارد وپانصد میلیون تومان می باشد که برای هر کشاورز مبلغ ۹میلیون وام بلاعوض باید داده شود. این مبلغ برای افرادی که در فاز اول مانده اند ونیز فاز دوم پرداخت خواهد شد تا کشاورزانی که در پایاب این سد زمین دارند از آب این سد در مصارف کشاورزی استفاده نمایند‌.

همه روستاههای هشترود صاحب اینترنت پرسرعت می شوند

امینی به اغاز مدارس ووجود ویروس منحوس کرونا واحتمال اینکه خیلی جاها دانش اموزان نتوانند به علت وضعیت قرمز در مدرسه حضور فیزیکی یابند نیز اشاره کرد وگفت: وزیر محترم اموزش پرورش قول داده مشکل اینترنت روستاها را حل نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟