جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا فرماندار هشترود از بخشداران خواست که در ساخت وسازهایی که در روستاها انجام می گیرد در زمینه واگذاری انشعابات آب،برق ،وگاز از اداره بنیاد مسکن استعلام کنند واین کار برعهده دهیاریهای روستاهاست که در هنگام ساخت وساز در روستاها تمام قوانین مربوط،به انشعابات موقت ودائمی را مد نظر قرار دهند.

فرماندار هشترود تاکید کرد:داخل روستاها دهیاران ،ودر شهرها شهرداری وخارج از روستاها نیز بخشداران مرجع استعلام هستند واگر در این زمینه هر کدام از افراد مذکور تخلف کند تمام جوانب کار متوجه فرد یا اداره خاطی خواهد شد.دهیاران مکلف هستند درهر زمینه که منجر به ساخت وساز در روستاها میشود از ادارات مرتبط استعلام گرفته وبعد از اجازه ساخت وساز  بدهند.

امینیان در ادامه به وظیفه ذاتی دستگاههای اجرایی اشاره کرد وگفت:همه دستگاههای اجرایی باید طبق قانون به وظیفه خود عمل نمایند ومنتظر جلسات نباشند چون قانون وظیفه هر اداره را در قبال زمان بحران مشخص کرده است.

این مسئول سیاسی در هشترود به مدیریت مصرف برق وآب وگاز اشاره کرد وافزود: کلیه دستگاههای متولی وظیقه دارند در مورد توزیع برق وآب وگاز با ادارات مذکور همکاری تنگاتنگ داشته باشند.تا در توزیع این سه نعمت مشکلی بوجود نیاید.خصوصا با اداره برق جدا همکاری کنند تا این اداره بتواند نسبت به توزیع برق درماههای باقی مانده از تابستان را بدون مشکل اقدام به توزیع برق نمایند.

اداره برق باید در برق دهی به مراکز پمپاژ،آب وتصفیه خانه ها نهایت تلاش خود را بکنند که در این مراکز قطعی برق نداشته باشیم

فرماندار هشترود از اداره برق خواست که در مجتمع های ابرسانی ,پمپاژ آب وتصفیه خانه ها قطعی برق نداشته باشند چون قطعی برق در این مراکز باعث بوجود آمدن مشکلات دیگری برای همشهریان هم در خود شهر وهم در روستاها بوجود می آورد.

میزان برداشت آب آسیب های جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد کرد

فرماندار هشترود در ادامه به کمبود منابع آبی اشاره کرد وافزود: با توجه به کمبود بارش باران ونیز گرمای بی سابقه هر روز شاهد خشک شدن منابع آبی در سطح کشور هستیم پس باید در مصرف بهینه آب نیز شهروندان برنامه ریزی کنند .چون منابع آب محدود است ودر استفاده از آن باید حتما برنامه ریزی داشته باشیم.

همه جوامع باید نسبت به بحران ها آموزش لازم را ببینند

فرماندار هشترود در آخر به آموزش علاقمندان به کوه وطبیعت در زمینه های مختلف  از جمله مهار آتش در مواقع آتش سوزی مراتع وگندمزارها نیز پرداخت وگفت: همه دستگاهها دولتی خصوصا بخشداران در زمینه آموزش دهیاران جدیت نشان دهند چون در مواقع بحران اگر افرادی بخواهند از خود شهرستان برای مهار بحران اعزام شوند وقت گیر خواهد بود پس بهتر است افرادی که در محل هستند بهترین گزینه برای آموزش می باشند چون این افراد نزدیکترین افراد به بحران هستند ومی توانند تا رسیدن افراد دیگر در کاهش دامنه بحران فعالیت های چشمگیر داشته باشند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟