جلسه کمیته شن وماسه به ریاست فرماندار هشترود در اتاق جلسات فرمانداری برگزار شد

به گزارش رکنا وی گفت: هر گونه موارد ثبتی در بستر رودخانه ها ممنوع است وهیچ‌اداره ای نمی تواند مجوزی برای برداشت ولای روبی در حاشیه رودخانه ها بدهد.مگر در زمان بحران که احتمال خسارت وجود دارد که با لایروبی می شود جلوی خسارات ناشی از طغیان رودخانه را گرفت.

فرماندار هشترود تصریح کرد: در داخل رودخانه هیچ کس حق برداشت شن و ماسه ندارد مگر برای لایروبی که باید از طرف ادارات ذیربط مجوز اخذ گردد.

نماینده عالی دولت در هشترود خاطر نشان کرد:در لایروبی از هیچ نهادی مجوز گرفته نمی شود چون لایروبی برای جلوگیری از بحران است که در هنگام طغیان رودخانه ای هر آن احتمال بوجود آمدن خسارات ناشی از سیل گردد به همین خاطر ستاد بحران اگر در محلی که تشخیص دهد که با لایروبی می شود جلوی آسیب وخسارت راگرفت می توان لایروبی کرد واحتیاج به مجوزندارد.

فرماندار هشترودمتذکر شد:ما باید از جایی برداشت شن وماسه نماییم که برای محیط،زیست آسیبی وارد نکند چون برداشت از بستر رودخانه موجب آسیب جدی برای محیط زیست می گردد.وماباید کاری کنیم که این کار انجام‌ نگیرد واگر نیاز به شن وماسه داریم‌ باید از یک واحدی که منبعش کوهی است و دارای مجوز از طرف ادارات مرتبط باشد تهیه نماییم.وهیچ‌وقت ما حق برداشت از رودخانه نداریم وبرداشت از رودخانه ها خلاف قانون است وباید با افراد خاطی برخورد شود.

رئیس جلسه شن وماسه شهرستان هشترود در ادامه به عملکرد اداره صمت در این باره ونظارت کافی وجدی به واحد های شن وماسه توسط این اداره پرداخت وگفت:در این باره اداره صمت آنطور که باید انجام وظیفه نماید کوتاهی می کند وباید این اداره در باره برداشت شن وماسه جدیت نشان دهد وبر فعالیت های کلیه واحد ها اشرافیت کافی داشته باشد.

امینیان تاکید نمود:اداره استاندارد نیز باید از واحدهای شن وماسه نمونه برداری کرده وبعد از آزمایش های لازم در اسرع وقت نتیجه آزمایشها را به فرمانداری اعلام کند.

هرگونه مسئولیت برداشت شن وماسه برعهده اداره صمت می باشد

فرماندار هشترود در این باره گفت: صدوروتمدید وهر کاری در مورد مجوزها برعهده اداره صمت می باشد واین اداره باید قوانینی که در این مورد وضع شده است عمل می کرد که متاسفانه هیچگونه اقدامی در این باره صورت نگرفته است.به عنوان مثال اگر به واحدی که از اداره صمت مجوزصادر شده است چرا به اداره استاندارد نامه جهت استعلام ارسال نشده است .ومتاسفانه اداره صمت به وظیفه خود در این باره نیز کوتاهی کرده است.

هیچ‌ واحدشن وماسه برای مصرف کننده فاکتور صادر نکرده است

فرماندار هشترود با انتقاد از عملکرد اداره صمت در مورد واحدهای شن وماسه نیز گفت:

طبق قانون باید واحدی که اقدام به فروش شن وماسه ویا هر مصالح دیگر می کند موظف است در قبال فروش به خریدار فاکتور ارائه نماید.که متاسفانه در این مورد نیز کوتاهی از طرف بعضی واحدها صورت گرفته که دراین مورد نیز اداره صمت باید نظارت می کرد که نکرده است.

هر دستگاهی که مجوزی برای واحدی صادر می کند موظف است به تخلفات آن نیز رسیدگی کند

فرماندار هشترود از ادارات خواست برای هرگونه واحدی که مجوز فعالیت صادر می کنند در صورت مشاهده هر گونه تخلف همان دستگاهی که مجوز صادر کرده است باید جوابگوی مشکلات وتخلفات آن واحد نیز باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟