جوی های آب هشترود سطل زباله نیستند

به گزارش رکنا، انواع بطری‌های نوشابه و آب معدنی، ظرف‌های غذا، لیوان‌ها، پاکت‌های آبمیوه، مشمع و وماسک سایر یک‌بار مصرف‌ها به همراه زباله‌ها و... اشیای جورواجور و عجیب و غریبی هستند که هر روز در نهرهای شهر صحنه شاهد جولان آنها هستیم؛ مسئولان و مردم هم به سادگی از کنار آن می‌گذرند. این در حالی است که با کوچک‌ترین گرفتگی نهر ها آب به همراه زباله‌ها به‌خصوص ظروف یک‌بار مصرف در سطح خیابان ها رها می شود.

با اندکی دقت به راحتی می‌توان دریافت که شهروندان به خاطر وجود این زباله‌ها در معرض تهدید میکروب‌ها و آفات گوناگونی هستند. کسانی که به حقوق و امنیت بهداشت شهروندی بی‌توجه‌اند، عامل بسیاری از این ناهنجاری‌ها هستند؛ کسانی که بعد از استفاده محتویات ظروف یک‌بار مصرف (‌گاهی همراه با غذا) آن را به داخل نهرها می‌اندازند در حالی که مخزن‌های مخصوص زباله در چند قدمی آنها قرار دارد و این هم ناگفته نماند که درصد بالایی از این بی‌توجهی به مغازه‌داران مربوط می‌شود که خیلی راحت محتویات سطل زباله یا ظروف یک‌بار مصرف استفاده شده را داخل نهرها می‌ریزند.

رها شدن زباله در جوی‌آب و گرفتگی نهر ها در کوچه صبای پنج وکوچه های دیگر یکی از مشکلاتی است که بخصوص اکثر محله های هشترود با آن رو به رو هستند اما این مشکل منحصر به یک محله نیست بلکه در محله های دیگر هم چنین اتفاق ناپسند می افتد وشهرداری نیز محله های فرعی را به کلی فراموش کرده است لااقل بیایید خودمان به فکر خودمان باشیم وبا تولید زباله کمتر در تنظیف زباله ها نقش اساسی ایفا کنیمآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

جوی های آب سطل زباله نیستند

جوی های آب سطل زباله نیستند

جوی های آب سطل زباله نیستند

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟