علت افتتاح نشدن بیمارستان تامین اجتماعی در هشترود

به گزارش رکنا، امین امینیان رای دیوان اداری را در مورد اینکه باید در استخدامها امکانات کشور باید مد نظر قرار گیرد را علت افتتاح نشدن این درمانگاه دانست وگفت:این درمانگاه کاملا تجهیز شده وپارسال مبلغ ۲۴میلیارد تومان برای ساخت وتجهیز آن هزینه شده است.که با ا حتساب تورم امسال بالای ۵۰میلیارد بر آورد می شود که به این درمانگاه هزینه شده است .

امینیان اضافه کرد:در امتحانی که قرار بود برای استخدام برگزار گردد افراد بومی باشند. که متاسفانه از شهرهای دیگر نیز در آزمون استخدامی این درمانگاه پذیرفته شدند واین باعث شد که عده ای از داوطلبین استخدامی اعتراض کنند ک دراستخدام باید بومی ها در اولویت قرار گیرند که با رایزنی هایی که با مسئولان رده بالای سازمان تامین اجتماعی انجام گرفت ،قرار براین شد که در مصاحبه کمی ملاطفت خرج دهند که این نیز به خاطر قانون دیوان عدالت اداری فعلا مانده است وما تابع قانون دیوان عدالت اداری هستیم وهر رائی که صادر گردد ما از آن رای پیروی خواهیم کرد.

نماینده دولت در هشترود خاطر نشان کرد:ما سعی خواهیم کرد که از هیچ کس حق وحقوقی ضایع نشود واخیرا استاندار آذر بایجانشرقی نامه ای به رئیس سازمان تامین اجتماعی دکتر سالاری مرقوم نمودند که در آن نامه خواستار تسریع در افتتاح این درمانگاهها که در سه شهرستان ،هشترود ،ملکان ،وعجب شیر است ایجاد گردیده اند ،شده است .گویا در شهرستان ملکان هم چنین مورد هست ولی عجب شیر نیز،به آتش این دوشهر می سوزد یعنی در این شهرستان موردی نیست وفقط،به خاطر اینکه قرار است این سه درمانگاه همزمان افتتاح گردند .فعلا به همین روال مانده اند.والا در ساختمان وتجهیزات هیچ گونه مشکلی ندارند وفقط،مشکل آزمون استخدامی است که راه را برای افتتاح کمی با مشکل روبرو کرده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این درمانگاهها باشیم ،

امینیان تاکید کرد:با افتتاح این درمانگاه افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند هم در خود شهر وهم از شهرستان چار اویماق می توانند از خدمات این درمانگاه برخوردار شوند.

فاز یک کارخانه مس قاضی کندی به زودی افتتاح می شود

فرماندار هشترود در مورد کارخانه مس قاضی کندی (یا مس سهند آذران )نیز گفت :فاز یک این کارخانه آماده بهره برداری است وبه زودی افتتاح خواهد شد .وبا راه اندازی این واحد کنسانتره مس با خلوص ۲۵درصد دراین واحد تولید می شود.

امینیان تاکید نمود:فاز دوم نیز در حال ساخت است که با مبلغ ۵۰میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است فقط در اداره محیط زیست کشور به خاطر ارزیابی زیست محیطی برخی آزمایشات در حال انجام است که چون مس یکی از فلزات سنگین است وبرای طبیعت احتمال اینکه ضرر برساند به همین خاطر با جدیت کلیه آزمایشات مربوط،به ارزیابی زیست محیطی در سازمان محیط زیست در حال انجام است تا مشکلی برای محیط زیست ومردم فراهم نیاورد. وبه زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم شد که با افتتاح این واحد در فاز اول به ۱۰۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

اتوبان مراغه -هشترود به علت نبود اعتبار فعلا راکد مانده است

فرماندار هشترود در مورد راکد ماندن پروژه اتوبان هشترود-مراغه نیز گفت :طرف های قرار داد یعنی بانک سپه. وقرار گاه خاتم به علت کمبود اعتبار فعلا پروژه را تعطیل کرده اند و اخیرا با رایزنی هاییکه انجام گرفته انشالله شاهد شروع مجدد این پروژه خواهیم شد.

کارخانه فولاد به علت تحریم های ظالمانه آمریکا راکد مانده است

فرماندار هشترود در مورد کارخانه فولاد نیز گفت:سرمایه گذار این کارخانه تکنولوژی این کارخانه را که برای ایجاد احتیاج داشت از کشور هندوستان خریداری کرده بود ولی به علت تحریم نتوانست. این دستگاهها را وارد کند .به همین جهت سرمایه گذار در تلاش است با یک شرکت چینی وارد مذاکره شود وهر چه سریعتر لوازم را خریداری نموده واقدام به ساخت این کارخانه نمایدکه با راه اندازی این کارگاه تولید ورق های گالوانیزه در این کارگاه تولید خواهد شد وامید است که تا یک ماه آینده شاهد ساخت این پروژه نیز باشیم.

هر سرمایه گذاری که برای سرمایه گذاری به این منطقه بیاید با جان ودل پذیرایش هستیم.

امینیان متذکر شد :درب اتاق فرماندار بر روی سرمایه گذاران باز است

درب اتاق بنده بر روی سرمایه گذاران باز است اما سرمایه گذاران نیز باید امکانات بهترو کافی داشته باشند.

وی افزود: درمانگاه تخصصی که در محوطه بیمارستان هشترود در حال احداث است، پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و تا اواخر آذر به بهره برداری کامل خواهد رسید و حتی دستگاه سی تی اسکن نیز برای آن تهیه شده است.

امینیان تاکید کرد: در روزهای کرونایی باید نوبت دهی درمانگاه هشترود بصورت اینترنتی باشد تا صفی جهت دریافت نوبت نباشد

و اعتراض شهروندان نسبت به این موضوع را هم پیگیر خواهیم شد. که دراین وضعیت کرونایی شاهد صف مردم نباشیم و کار خانه آسفالت اگر کار ساختش به اتمام برسد ازبابت آسفالت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد:با راه اندازی کارخانه آسفالت هشترود با مشارکت بخش خصوصی تا بهار سال آینده دیگر مشکل آسفالت نخواهیم داشت .

فرماندار هشترود گفت: مشکلات نامناسب بودن راههای روستایی کمبود اعتبار نیست بلکه مشکل پیمانکار است.

وی افزود: ما بررسی کردیم و دیدیم که در سالهای گذشته آسفالت راههای روستایی شهرستان تامین اعتبار شده اما بدلیل نبود پیمانکار اجرا نشده است.

امینیان تاکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی احدتث واحد مدرن تولید آسفالت آغاز شده و قرار است تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد، برای همیشه مشکل تامین آسفالت شهرستان هشترود حل خواهد شد.

شورای اسلامی به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کند وعملکرد شورا در این سه سال وچند ماه عملکرد مطلوبی نیست وباید در ماههای باقی مانده سعی کنند که اعتماد مردم را به شورا جلب نمایند

فرماندار هشترود در این باره نیز گفت:عملکرد خاصی از شورای دور پنجم شهر هشترود ندیده ایم/ اعضای شورای شهر به دنبال قدرت طلبی هستند

نگاه ما به اعضای شورای شهر به عنوان یک واحد به عنوان شورای شهر است.

وی افزود: متاسفانه شورای دور پنجم شهر هشترود عملکرد خاصی نداشته اند و پاسخگوی نیازهای شهروندان نبوده اند البته عملکرد شهردار را باید از آنها جدا کرد.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر به دنبال منافع فردی و قدرت طلبی هستند و این کار باعث شده شهر و شهروندان صدمه ببینند چون شورا در جایگاه شورا قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار ناظر بر عمل کرد شورای شهر است و ما از این مسئولیت خود عدول نخواهیم کرد و اگر مشکلی پیش آید برخورد خواهیم کرد.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر در روزهای آینده تا انتخابات در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند تابه اعتماد مردم نسبت به جایگاه شورای شهر لطمه وارد نکنند.

وی ادامه داد:عملکرد شهردار هشترود چشمگیر است و ما هم در کنار وی هستیم.ولی در نظارت به تاکسی های درون شهری باید نظارت بیشتری کرده وهم رانندگان وهم مسافرین را برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی ترغیب نماید.چون اکثرا گزارش می رسد که بعضی از مسافرین یا بدون ماسک هستند یا چهار نفر سوار تاکسی ها می شوند.

‍ فرماندار هشترود گفت : حضور مستمر و قدرتمند در نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ما را در مسیر توسعه و پیشرفت قرارمی دهد.

فرماندار هشترود تاکید کرد :شرکت ما در نمایشگاه وجشنواره ربع رشیدی مسیر توسعه ایده پردازان را هموار خواهد کرد.

امینیان افزود: هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی موسوم به «رینوتکس ۲۰۲۰»، با هدف اصلی تجاری‌سازی فناوری و بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار برگزار می شود این جشنواره هر سال با رونق بیشتری نسبت به سال قبل برگزار شده و فرصت خوبی برای ارائه طرحهای نوآور ، خلاق و فناور فراهم ساخته است که باید ازاین فرصت برای شهرستان به خوبی استفاده کنیم .

وی افزود: امسال بدلیل شیوع کرونا این نمایشگاه بصورت مجازی از ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد ، در نمایشگاه مجازی، امکان ثبت نام به شکل مجازی و طراحی غرفه به صورت سه بعدی در فضای مجاز و با امکانات نصب پوستر، تصاویر پخش فیلم، بخش صوت و نمایش متن و بازدید متخصصان، فناوران و عموم مردم فراهم شده است.

وی اعلام کرد: همانند نمایشگاه فیزیکی، در نمایشگاه مجازی نیز زون‌های تخصصی با مسئولیت دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و غرفه آرایی در داخل آن‌ها پیش بینی شده است. با عنایت به اولین تجربه برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی و همچنین مزیت‌های برگزاری این رویداد فناورانه به شکل غیرحضوری، کاهش ترددها و هزینه‌های مربوط، امیدوارم فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و سایر مخاطبان از این نمایشگاه استقبال کرده و ایده‌ها، اختراعات و فناوری‌های خویش عرضه کنند یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی این است که بعد از اتمام رویداد، فناوری‌ها و طرح‌های شرکت کننده در طول سال حذف نشده و در دید و منظر علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

فرماندار هشترود در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد در دنیای کنونی کشورهایی موفق عمل کردند که مجهز به تکنولوژی روز دنیا بوده و صاحب دانش در حوزه های مختلف شده اند و تنها محصول تولید شده را صادر نمودند و دانش و تکنولوژی را همیشه در اختیار خود نگه داشته و آن را به کسی ندادند

او در ادامه گفت: امروز زنجیره ارزش در تولید در سایه فناوری و نوآوری اتفاق می افتد.

امینیان در ادامه تصریح کرد دستگاههای اجرایی باید با تفکر و خلاقیت خود در جهت حل مشکلات حوزه کاری تلاش نمایند و سعی کنند خدمات خود را بیشتر به صورت الکترونیکی و سیستمی به مردم ارائه دهند که اگر خدمات سیستمی انجام شود هم جلوی فساد اداری گرفته می شود و هم در کاهش هزینه ها مدیریت خواهد شد

وی افزود: هر دستگاه اجرایی باید تا ۲۵ آبان ماه سال جاری حداقل سه طرح نوآورانه و فناورانه مربوط به حوزه خود را معرفی نمایند و نیز از افراد نوآور و خلاقی که در حوزه آن دستگاه طرح های نوآورانه ارائه می دهند حمایت های لازم را انجام داده و مشوق آنان باشند تا آنان بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند .

فرماندار هشترود در پایان از عملکرد مرکز نوآوری شهرستان واقع در دانشگاه پیام نور اظهار نارضایتی کرد و تاکید کرد از مرکز رشد و نوآوری انتظار بیشتری می رود واین مرکز باید درجهت شناسایی ، حمایت و پشتیبانی افراد نوآور پیشگام بوده و نسبت به انجام وظایف و ماموریتهای خود اهتمام بیشتری نشان دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟