گفتگو با یک ایرانی که ایده های طلایی در ماشینش به کار برد + فیلم

به گزارش رکنا، خودرو وسیله ای است که برای زندگی روزمره افراد جزو واجبات حساب می شود هرچند بسیاری افراد هستند که همین وسیله ضروری برای زندگی را ندارند. در هر حال صاحبان خودرو دارای تفکرات و ایده های متفاوتی در زندگی هستند که یکی از عجیب ترین و منحصر به فردترین خلاقیت ها را در مقوله خودرو فردی اجرا کرد که ایرانی است و در قسمت موتور و قطعات داخلی خودروی خود طلا و نقره و جواهرات به کار برده است. با این فرد که به طلاکاری خودرو پرداخته است مصاحبه ای را انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

کمی از خودتان بگویید.

احمد تهرانی هستم و اصالتا تهرانی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک خودرو، شغلم در زمینه دیزاین و طراحی خودرو است.

چه شد که ایده طلاکاری در قسمت موتور و اجزای داخلی ماشین به ذهن تان رسید؟

تمام این ایده ها و دیزاین و طراحی ها همه از ذهن خودم بود. حقیقتا من از بچگی ذهن خلاقی داشتم. وقتی بزرگتر شدم بیشتر هم شد و به نوعی، شکوفا شد.

این کار شما چه هدفی را دنبال کرده است؟ و آیا خواسته ذهنی تان برآورده شد؟

در صنعت خودروسازی جهان مارکتینگی وجود دارد که می آیند ظاهر ماشین یا داخل موتور را طراحی و دیزاین می کنند مثل آقای کورش منصوری (کسی تا الان نبوده در جهان مثل کارهای من را انجام بدهد؛ باید داخل موتور ماشین از طلا ، نقره، جواهرات و کریستال های چک استفاده کنند.)

اینکه فرمودید چه هدفی داشتم می خواستم نشان بدهم من هم به عنوان یک ایرانی می توانم خیلی کارها را انجام بدهم در زمینه خودرو و خیلی علاقه دارم در مجموعه های خودروسازی کشور هنرم را به اجرا بگذارم. خواسته های ذهنی ام برآورده شد اما دوست دارم در مجموعه های خودروسازی کشورم مشغول به کار شوم.

در جامعه امروزی که اکثریت افراد با مشکل اقتصادی و زندگی همراهند این حرکت شما نوعی تجمل گرایی محسوب نمی شود؟

کارهایی که انجام دادم تجمل گرایی محسوب می شود اما من دنبال فخرفروشی به کسی نیستم و زندگی خودم را می کنم و به کسی هم حسادت نمی کنم. بیشتر به خاطر علاقه ام این کار را انجام دادم.

در کشورهای دیگر باخبر هستید که چه کسانی این حرکت طلا و جواهرکاری را در ماشین اجرا کرده اند؟

بله؛ در جریان هستم اما کارهایی که بقیه دیزاینرها انجام می دهند از نظر من سطح پایین است و کارهایشان خیلی تکراری اما کسی تا الان در جهان نبوده که از طلا و نقره و تیتانیوم و جواهرات داخل موتور ماشین کار کند.

آیا این کار به طول مفید خودرو ضربه نمی زند؟

این دیزاین و طراحی داخل موتور که انجام دادم هیچ  آسیبی را به ماشین نمی رساند.

نگرانی بابت سرقت قطعات را ندارید با توجه به اینکه این اقدام جالب و خاص شما رسانه ای شده؟

ماشین در یک محیط امنیتی زیر نظر دوربین و GPS که روی ماشین است نگهداری می شود ولی باز هم نگرانی دارم و من از روز اول تمایلی نداشتم که ماشینم را رسانه ای کنم اما کار رسانه تولید محتواست.

علاقه تان به خودرو چقدر است؟ دوست دارید پروژه بعدی تان چه باشد؟

علاقه من به ماشین خودم خیلی زیاد است و نمی دانم چطور توصیف کنم.  این ماشین مثل قلب من می ماند و خیلی به آن می رسم.  بعد از پدر و مادر و خانواده ام تنها  چیزی است که حال من را در این دنیا خوب می کند.

در خصوص پروژه جدید هنوز می توانم روی ماشینم کارهای جدیدی را انجام بدهم. من قبلا طرح شبیه ساز ماشین پرنده ساخته بودم و 2 ثبت اختراع روی ماشین داشتم.

به جوانان همسن و سال تان چه توصیه ای را می کنید؟

به جوان های همسن خودم اصلا توصیه نمی کنم چون واقعا ماشین بازی یک وابستگی می آورد و باعث می شود به مسائل دیگر در زندگی که مهم ترند اهمیت ندهند و همین طور تمام وقت و سرمایه زندگی شان را از دست می دهند. البته من ناراحت نیستم ولی به کسی توصیه نمی کنم.

حرف آخر؟

حرف آخرم این است؛ خیلی دوست دارم در مجموعه های خودروسازی کشورم مثل ایران خودرو مشغول به کار شوم و به عنوان یک فرد خلاق از من حمایت شود. منظورم از حمایت مالی نیست؛ حمایت کاری است. تمام  کارهایی که روی ماشین انجام دادم را برای 2  خودروسازی بزرگ جهان ایمیل کردم و جالب است با در خواست کار من موافقت کردند اما به خاطر یکسری مسائل داخلی کشور تصمیم گرفتم بمانم و اینکه خودم هم به خانواده ام  وابسته هستم فعلا ترجیح دادم در کشور خودم بمانم و به میهن و مردم خوب کشورم خدمت کنم. در آخر از رسانه خوب رکنا و شما تشکر می کنم.

کدخبر: 978709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟