کتاب های کمک آموزشی خود را به دست دانش آموزان هیرمندی برسانید + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدحسین دلارام ‎‌نژاد، کارشناس مشارکت‌های مردمی و اولیا و مربیان شهرستان هیرمند در سیستان و بلوچستان در گفت و گو با رکنا گفت: از آنجایی که سابقه تحصیلی و نمرات مقاطع پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برای شرکت در کنکور مهم است، دانش آموزان مناطق محروم بیش از پیش به کتب کمک آموزشی و تستی برای شرکت در آزمون سراسری نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: در پویش «کتاب بازنشسته » قرار بر این شده است که دانش آموزان ، کتاب های دست دومی که برای کنکور استفاده کرده اند و دیگر نیازی به آنها ندارند را به دانش آموزانی که نیاز دارند اهدا کنند.

محمدحسین دلارام نژاد همچنین گفت: ما دانش آموزان نیازمندی را در هیرمند داریم که به شدت به این کتاب ها نیاز دارند و از طرفی شرایط مالی خوبی برای تهیه آنها ندارند. شرایط منطقه ای هیرمند، به گونه ای است که خیلی از موسسات خصوصی در راستای آماده شدن برای کنکور اینجا حضور ندارند و دانش آموزان از امکانات کمک آموزشی دور مانده اند.

وی در پایان تاکید کرد: بعضی از همکاران آموزشی از جمله معلمان هستند که تمام هم و غمشان کمک به دانش آموزان است. می دانید رفت و آمد به هیرمند بسیار دشوار است. بعضی از معلم ها و کادر اداری هر روز 35 کیلومتر را طی می کنند تا به این منطقه برسند و هشت میلیون حقوق می گیرند و حدود سه میلیون پول برای بنزین می دهند. با این وجود، به کمک های مردمی در راستای تهیه کتاب نیازمندیم و اگر خیرین در این مسیر با ما همکاری کنند اتفاق های بهتری پیش می آید. کسانی که علاقه مند به انجام این کار خیر هستند می توانند این کتب را به آموزش و پرورش هیرمند برسانند.

کدخبر: 979698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دیبر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟