کودک سیل زده: باز باران با ترانه، می زند بر بام خانه/ 7روز گذشت؛امدادگران تازه به بعضی روستاهای سیل زده رسیدند! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، امدادرسانى در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد . توزیع اقلام زیستى در بیش از ٦٦٠ روستا تاکنون انجام شده است اما هنوز روستاهایی هستند که در منطقه سیلابی این استان پهناور از کمک رسانی جامانده اند و تلاش امدادگران هلال احمر برای کمک به آنها ادامه دارد.

در متن اطلاعیه جمعیت هلال احمر آمده است:  امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و با شدت گرفتن، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد، تا امروز به ۳۸ هزار و ۲۷۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

 با تلاش امدادگران، ۴۲۰۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

 تاکنون ۴۶ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی و ییش از ۱۰ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی، اقلام زیستی و ... بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

 علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر 5 استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

 2  فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست و تاکنون به ۱۸ روستا به وسیله بالگرد هلال‌احمر، امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است.

در حال حاضر ۲۶۰۳ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰۸ تیم/روز و با استفاده از ۴۹۷ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ۶۶۳ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، ۱۰۵۹ خانوار شامل ۴۲۰۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

 عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک هاى نقدى خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662  به نام جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.

 

 

کدخبر: 978326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟