وزیر نفت: ایران برای گسترش همکاری‌ با هند به ویژه در زمینه اقتصادی آماده است
تبلیغات

به گزارش رکنا، 

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، با اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و هند، از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها با این کشور به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی خبر داد.

وی که به منظور شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو بریکس به هند سفر کرده است، اظهار داشت: ایران و هند قرن‌ها روابط تاریخی و دوستانه با یکدیگر داشته‌اند و این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های گسترده‌تر میان دو کشور باشد.

وزیر نفت افزود: در جریان این سفر، علاوه بر حضور در نشست اصلی وزیران انرژی بریکس، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با برخی از وزیران و مقامات انرژی کشورهای عضو این گروه خواهم داشت و درباره موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین گفت‌وگو خواهیم کرد.

پاک‌نژاد با اشاره به برخی موضوعات مرتبط با تحریم‌ها گفت: پس از پایان نشست‌ها می‌توان درباره مباحث مطرح‌شده، از جمله مسائل مرتبط با تحریم‌ها، توضیحات بیشتری ارائه کرد.

وی ادامه داد: بر اساس برخی تفاهم‌های انجام‌شده، مسیر همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی خود را دنبال می‌کنیم و در حال حاضر برای توسعه روابط با هند، به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی، آمادگی کامل داریم.

وزیر نفت صبح امروز (سوم تیرماه) برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران انرژی بریکس راهی هند شد. این نشست روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیرماه) در شهر گوروگرام هند برگزار می‌شود و وزیران انرژی کشورهای عضو بریکس در آن درباره مهم‌ترین موضوعات حوزه انرژی گفت‌وگو خواهند کرد.

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227924
  • فیلم آموزش ساخت کاردستی ماه و ستاره

اخبار تاپ حوادث

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات