مالیخولیا فیلم منتخب انجمن فیلمسازان بلغارستان شد

"مالیخولیا" که اخیراً در بخش مسابقه بین الملل بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم "وارنا" بلغارستان حضور داشت، به عنوان فیلم منتخب انجمن فیلمسازان بلغارستان دست یافت. مراسم اختتامیه این جشنواره جمعه شب گذشته به وقت ایران برگزار شد. برنامه‌های این جشنواره تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
مرتضی آتش زمزم کارگردان و تهیه کننده فیلم در این باره گفت: خوشبختانه "مالیخولیا" به عنوان نماینده ایران در جشنواره وارنا با استقبال مواجه شد. محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان هم در جریان اکران فیلم حمایت خوبی داشت و برای دیده شدن فیلم تلاش کرد. مسئولان جشنواره فیلم بوداپست مجارستان هم که اینجا حضور داشتند، این فیلم را پسندیدند و از آن دعوت کردند. از خود من هم دعوت شده تا در جشنواره‌ای ویژه فیلمهای کودک و نوجوان به عنوان داور حضور داشته باشم. به نظرم دریافت جایزه انجمن فیلمسازان بلغارستان از جشنواره وارنا شروع خوبی برای حضور فیلم در سایر رویدادهای سینمایی دنیا خواهد بود.
محمدرضا هدایتی بازیگر Actor فیلم که در این جشنواره حضور داشت، در این باره گفت: خیلی خوشحالم که "مالیخولیا" موفق شد این جایزه را تصاحب کند، چون در ایران خیلی مهجور مانده بود. اتفاقاً دریافت جایزه ویژه انجمن فیلمسازان بلغارستان بیشتر از حد تصور و انتظار من بود و بسیار دلگرممان کرد. در پایان مراسم اختتامیه و جشنی که بعد از آن برگزار شد هم خیلی‌ها آمدند و به ما تبریک گفتند که این بی شک دستاوردی تازه برای سینمای ایران خواهد بود. این باعث افتخار ما و قطعاً سینمای ایران خواهد بود.
لاله اسکندری دیگر بازیگر فیلم هم در این باره گفت: فیلم سینمایی Movie "مالیخولیا" در اولین حضور رقابتی‌اش در دنیا جایزه ویژه انجمن فیلمسازان بلغارستان را دریافت کرد که بسیار خوشحال کننده بود. امیدوارم این شروع امیدوارکننده آغازی برای افتخارات دیگر فیلم در سطح جهانی باشد. ضمن اینکه امیدوارم این جایزه‌ها تلنگری هم برای مسئولان سینمایی باشد تا به فیلمهای مستقل توجه بیشتری داشته باشند و این طور نباشد که فیلمی برای اکران داخلی با موانع بسیاری مواجه شود، ولی وقتی جایزه‌ای از یک جشنواره جهانی گرفت، ناگهان مورد توجه قرار گیرد. "مالیخولیا" در اکران داخلی مظلوم واقع شد واین جایزه نشان داد حق آن بی مهری در اکران داخلی نبود. باید از آقای محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان هم تشکر کنم که در جریان برگزاری مراسم در کنار ما بودند و از "مالیخولیا" به عنوان نماینده سینمای ایران پشتیبانی کردند. به هر حال حضور چنین مسئولانی می‌تواند پل Bridge ارتباطی مناسبی میان فرهنگ و هنر Art ایران با سایر کشورهای جهان باشد.
"مالیخولیا" به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم چندی قبل در گروه آزاد روی پرده سینماها بود.لیلا اوتادی، محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، نادر فلاح، محمد فیلی، سپیده مظاهری، افسانه فتاحی، همراه با هنرمند خردسال دیانا پاژنگ بازیگران این فیلم سینمایی بوده اند.\"مالیخولیا\" به بخشی از مردم توجه دارد که خودشان از یک نوع بیماری که به آن گرفتار شده اند، خبر ندارند. به عبارت بهتر داستان این فیلم درباره آدم هایی است که دچار دوگانگی هویتی شده اند… .
دیگر عوامل اصلی این پروژه سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری تورج اصلانی، مجری طرح: محمد فضیله، مدیر تولید: مجتبی آتش ‌زمزم، تدوین: کاووس آقایی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مسعود حقی، دستیار کارگردان: کریم رناسیان، منشی صحنه: پونه خامین، طراح گریم: علی بهادری، صدابردار: حمید اسلامی، صداگذار: حسین قورچیان، عکاس: علیرضا آب آب، مدیر تدارکات: محمود کریمی، طراح جلوه‌های ویژه: مرتضی اکبری،مشاور رسانه ای:هادی اعتمادی مجد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟