گنج نفیس ساسانی در دخمه مردان تهرانی + فیلم
حجم ویدیو: 10.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26

گنج نفیس ساسانی قبل از خروج از کشور لو رفت. این گنج نفیس در دست مردان تهرانی بود. مردان تهرانی پلید گنج نفیس را در دخمه شان پنهان کرده بودند پلیس تهران با درایت و تیزهوشی گنج نفیس دوره ساسانیان را ردزنی کرد و این سارقان به خاطر این گنج نفیس راهی زندان شدند.

به گزارش رکنا، با سرعت عمل مأموران پلیس پایتخت  ۷۰۲ قلم عتیقه مربوط به دوره ساسانی که قاچاقچیان قصد داشتند آن ها را از کشور خارج کنند کشف و ضبط شد.

وی درباره جزئیات این پرونده گفت:  فردی با اجیر کردن همدستانش سعی داشت تا این سکه‌ها و ظروف را از کشور خارج کنند.این سکه‌ها نخستین سکه‌هایی هستند که در ایران ضرب شده اند و روی برخی از ظروف تکه‌هایی از لباس که مربوط به همان دوره بوده، چسبیده شده است.

سردار رحیمی از دستگیری تمام اعضا این باند خبر داد و گفت: برخی از این اقلام آنچنان با ارزش و قیمتی هستند که کارشناسان نتوانسته اند قیمتی برای آنان تعیین کنند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر ۷۰۲ قطعه اشیای باستانی شامل ۲۹۸ سکه ۵۹ ظروف سفالی و دیگر زیرخاکی های متعلق به دوران ایران باستان کشف شد.

به گفته رئیس پلیس تهران خریدار این عتیقه ها فردی از کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس بود که این اشیا را از شهرهای جنوب کشور توسط رابط های خود خریداری کرده و در ادامه با تحویل آن به متهم مذکور در صدد قاچاق این آثار باستانی به خارج از کشور بوده است.

سردار رحیمی در پایان بیان کرد: متهم سابقه‌دار نیست و در زمینه خرید و فروش اشیای قیمتی فعالیت دارد.

کدخبر: 758774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟