این مرد رئیس دانشگاه قلابی در ایران بود

به گزارش رکنا، سردار "علیرضا لطفی" در توضیح خبر گفت: رسیدگی به این پرونده از 8 شهریور امسال و با شکایت مردی 55 ساله به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

وی عنوان کرد : مرد میانسال زمانی که در مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت: اوایل امسال با مرد جوانی آشنا شدم که مدعی بود می تواند پسرم را به دانشگاه سراسری رشته پزشکی ببرد.

طبق قراردادی که ما با مرد جوان به نام سهراب بستم، 540 میلیون تومان ابتدا پرداخت کردم و 200 میلیون تومان هم قرار شد پس از آنکه اسم پسرم در سایت دانشگاه ثبت شده بود پرداخت کنم و این 200 میلیون تومان را به صورت یک برگه چک دادم.

تحصیل در رشته پزشکی با سایت جعلی دانشگاه

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: شاکی ادامه داد،  بعد از مدتی هم به آدرس سایتی که مرد جوان به من داده بود رفتم و اسم پسرم جزء دانشجوی پزشکی در سایت ثبت شده بود. اما زمانی که برای ثبت نام به دانشگاه رفتم متوجه شدم که سایت جعلی بوده و پسرم در دانشگاه مربوطه پذیرفته نشده است.

سردار لطفی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و تحقیقات ادامه یافت. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که به این شیوه و شگرد 16 نفر دیگر هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند که 9 نفر آنها به پلیس فتا شکایت کرده و 6 نفر به پلیس آگاهی و یکی از آنها در یکی از شهرستان شکایت خود را مطرح کرده بود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مشخص شد اعضای این باند سه مرد تحصیل کرده و جوان هستند که یکی از آنها دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه ای سایت است.

وی اظهار کرد: بررسی ها در رابطه با دستگیری متهمان ادامه داشت و در نهایت سه مرد جوان در عملیاتی ویژه دستگیر شدند. در بررسی های صورت گرفته، سردسته یکی از متهمان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم. یکی از همدستانم که در آموزشگاه کنکور کار می کند، دانشجویانی که وضع مالی خوبی داشتند و دنبال قبولی در رشته های مانند پزشکی بودند را انتخاب می کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران  ادامه داد: همدستم با این پیشنهاد که شما در دانشگاهی معتبر و رشته دلخواهتان پذیرفته می شوید از آنها مبالغی متفاوتی را دریافت می کرد. همدست دیگرم که هکر حرفه ای است، سایت جعلی دانشگاه مورد نظر را درست می کرد و اسم داوطلب را در سایت منتشر می کرد. بدین ترتیب آدرس سایت را به خانواده داوطلبان می دادیم و آنها با مشاهده اسم فرزندانشان در سایت جعلی، مابقی پول را به ما می دادند. راز این کلاهبرداری ها زمانی فاش شد که خانواده ها برای ثبت نام به دانشگاه مربوطه رفته و متوجه کلاهبرداری شدند.

سردار لطفی در پایان گفت: با اعتراف متهمان این پرونده؛ تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی اعضای باند از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

کدخبر: 732505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟