بازداشت مرد گوش شکسته پر از خالکوبی که زورگیر بی رحم عکاس خبری بود + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 48.67M | مدت زمان ویدیو: 00:06:35

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان زورگیری های خشن اعضای یک باند که در نقش مسافرکش و مسافر از طعمه هایشان زورگیری می کردند و در این زورگیری ها طعمه های این باند خشن هدف ضربات چاقو باند زورگیران قرار گرفتند.

ماموران در تحقیقات میدانی پی بردند که سارقان که 4 مرد هستند پس از سوار کردن طعمه هایشان در نزدیکی میدان آزادی با تهدید چاقو و پنجه بوکس پس از سوار کردن مسافران که همگی مرد بودند اقدام به زورگیری خشن از آنها کرده اند و در برخی از زورگیری هایشان سوژه را با ضربات چاقو هدف قرار داده اند.

خالکوبی که راز زورگیر خشن را فاش کرد

کارآگاهان در تجسس های پلیسی پی بردند که عکاس خبری که هدف زورگیری خشن مردان مسافرنما قرار گرفته از سوی این باند خشن هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.

بازجویی از شاکیان پرونده کلید زده شد و ماموران پلیس آگاهی تهران اطلاع پیدا کردند یکی از زورگیران خشن که چاقو در دست دارد روی دست چپش یک خالکوبی دارد و روی دستش بین انگشت اشاره و شصت یک خالکوبی ریز دارد و این متهم قوی هیکل که یکی از گوش هایش شکسته شده و لکنت خاصی دارد.

ماموران با اقدامات اطلاعاتی و فنی خیلی زود متهم را در عملیات پلیسی دستگیر و 2 همدست دیگرش را نیز در عملیات های دیگر پلیسی زمینگیر کردند و مشخص شد زورگیر خشن در باندهای زورگیری دیگری فعالیت دارد که تلاش برای دستگیری دیگر باندهای خشن ادامه دارد.

فرار خونین از دست زورگیران خشن

یکی از طعمه های این باند خشن که متهمان را شناسایی کرده به خبرنگار رکنا گفت: ساعت 7 صبح بود که برای رفتن به محل کارم در نزدیکی میدان آزادی منتظر تاکسی بودم که یک خودرو با 4 سرنشین مرد جلوی پایم توقف کرد و من که فکر می کردم راننده مسافرکش و 3 مرد دیگر مسافر هستند سوار بر خودرو شدم.

وی افزود: هنوز مسیر کوتاهی نرفته بودیم که دو مرد که در صندلی عقب بودند که یکی از آنها لاغر اندام و دیگر قوی هیکل با گوش های شکسته شده بود با چاقو و شوکر مرا تهدید کردند که هر چه همراهم است در اختیارشان قرار دهم که در همین لحظه جوان دیگر که در صندلی جلو بود با پنجه بوکس مرا تهدید می کرد.

مرد جوان ادامه داد: از ترس، گوشی موبایل، ساعت هوشمند و 80 هزار تومان پول نقدی که همراهم بود در اختیارشان قرار دادم و و در ادامه کارت عابربانکم را پیدا کردند و تهدید کردند که رمز آن را در اختیارشان قرار دهم که در همین لحظه 2 متهم سرم را به پایین بردند و جوان سرنشین جلو با پنجه بوکس چند ضربه به سرم زد که از هوش رفتم و بعد از لحظاتی با ضربات سیلی یکی از متهمان هوشیار شدم.

این جوان افزود: با تهدید رمز کارت بانکی ام را گرفتند که به آنها دروغ گفتم و در ادامه آنها در مقابل پمپ بنزین تهرانسر توقف کرد و سرنشین جلو که چاقو هم داشت ادعا کرد که اگر رمز را اشتباه گفتم باشم چاقویش را در سینه ام فرو می کند و سپس از ماشین پیاده شد و به سمت عابربانک رفت.

وی اظهار کرد: می دانستم زورگیر خشن برگردد مرا می کشد و در حالیکه راننده درهای خودرو را قفل کرده بود در یک لحظه قفل در را باز کردم و در خودرو را نیمه باز کردم و فریاد کمک می زدم که جوان قوی هیکل که زبانش می گرفت با چاقو حدود 10 تا 12 ضربه چاقو به کمرم زد و من با هر تلاشی بود خودم را از خودرو به بیرون پرت کردم و دزدان در ادامه به سراغ همدستشان رفته و پس از سوار کردن او به سرعت پا به فرار گذاشتند.

این شاکی پرونده در پایان گفت: جوان قوی هیکل که اصرار بر بیگناهی دارد همان جوان قوی هیکلی است که زبانش می گرفت و لهجه خاصی دارد.

حمله خشن به عکاس خبری

محمد دلکش ، عکاس خبری آژانس عکس تهران که به دلیل منع تردد نمی توانست با خودروی شخصی برای عکاسی به شهرستان رامسر اعزام شود؛ حدود ساعت 4 بامداد امروز پنج شنبه 13 خرداد به ترمینال غرب رفته بود که به دلیل عدم تکمیل مسافر و حرکت نکردن تاکسی ترمینال و عجله برای رسیدن به محل تهیه عکس قصد استفاده از خودرو مسافرکش شخصی در بیرون از ترمینال را داشت که به دام سه زورگیر چاقوکش می افتد.

وی در خارج از ترمینال سوار تاکسی شخصی بین شهری برای رفتن به رامسر می شود که دو مسافر و راننده سرنشینان آن بودند و کمی جلوتر یک نفر دیگر به عنوان مسافر چهارم در صندلی عقب در کنار این عکاس مینشیند و خودرو به طرف خارج از تهران حرکت می کند.

خودرو مذکور از میدان آزادی که حرکت می کند در بین راه ناگهان راننده به سمت جاده ساوه و جاده احمد آباد مستوفی تغییر مسیر می دهند که وقتی محمد و مسافر دیگر به راننده اعتراض می کنند راننده با همدست بغل دستی اش و مسافری که پشت نشسته بودند به جان محمد دلکش و یک مسافر دیگر می افتند و آن 3 سارق زورگیر که از قبل برنامه ریزی کرده بودند عکاس خبری و همراهش را مورد حمله و تهدید با چاقو قرار می دهند.

زورگیران مسافر دیگر را که سمت راست محمد نشسته بوده با ضربات چاقو به گردنش مجروح می کنند که مسافر زخمی از فرصت استفاده کرده و از ماشین پیاده شده و فرار می کند ولی محمد، عکاس خبری با آن 3 نفر درگیر بوده که آنها بوسیله کمربند و چاقو قصد جانش را کرده و با ضربات متعدد و فشار بر گردنش و گرفتن وسایل عکاسی ، لپ تاپ ، موبایل و کیف پول بدن نیمه جانش را از خودرو به داخل گودالی در کنار جاده پرت کرده و پا به فرار می گذارند.

با توجه به اینکه در محل حادثه رفت‌وآمد کمی صورت می‌گرفته به گفته این عکاس، ابتدا حدود ساعت 6 بامداد یک سگ دامداری متوجه او شده و صاحبش را مطلع کرده و همچنین یک خانواده با خودرویشان در حال عبور از محل بودند که با وضعیت خونین محمد دلکش مواجه شده و با اورژانس تماس گرفتند در ادامه نیز وی به یکی از بیمارستان‌های تهران انتقال یافت.

ادعای بیگناهی زورگیر خشن

سعید 28 ساله که قوی هیکل و گوش شکسته ورزشکاری دارد در حالیکه خالکوبی روی دستش را با سیگار سوزانده که سرنخ اصلی شناسایی شاکیان پرونده را از بین ببرد اما 20 طعمه این سارق خشن با توجه به صحبت کردنش و گوش شکسته اش او را خیلی زود شناسایی کردند.

سابقه داری؟

بله، بخاطر دزدی نبود و به خاطر مواد مخدر به زندان رفتم.

اعتیاد داری؟

2 سال قبل ترک کردم.

ورزشکاری؟

قبلا ورزش می کردم اما پس از ازدواج با وجود همسر و دو فرزندم دیگر وقتی برای ورزش نداشتم و ادامه ندادم.

سیعد متولد 72

سابقه مواد مخدر دارم

2 سال پیش اعتیاد داشتم ترک کردم

ورزشکاری

بله بعد از ازدواج و صاحب فرزند شدن دیگر نتوانستم ادامه بدهم.

شغل؟

باربری کار می کردم.

چرا دزدی؟

من دزدی نکردم .

شاکیان پرونده شناسایی کردند؟

هرکسی گوشش شکسته باشد که نمی توان گفت سارق بوده است.

خالکوبی روی دستت را سوزاندی؟

نه، جای سیگار است.

تا به حال از خودت سرقت شده؟

بله، یکبار مردی در کوچه مان زعفران می فروخت که وارد حیاط خانه مان شد و یک آبمیوه به من داد که بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم مرد جوان همه طلاها و وسایل خانه ام را سرقت کرده و دیگر دستگیر نشد و همین باعث شد تا زندگی ام به بدبختی کشیده شود.

افسر پرونده باند دزدان خشن چه گفت

افسر پرونده به خبرنگار رکنا گفت: سعید در چند باند فعالیت داشته و حتی این متهم قبل از اینکه در پیش روی شاکیان پرونده قرار گیرد ، شاکیان همه مشخصات متهم از قبیل لحن خاص صحبت کردن، خالکوبی های روی دست و شستگی گوش چپ متهم را اعلام کردند و در زمان روبرو شدن با متهم شاکیان قبل از اینکه سعید ماسک خود را بردارد از سوی آنها هدف شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: متهم در یکی از سرقت ها نزدیک به 13 ضربه چاقو به طعمه شان زده و در خصوص حمله به عکاس خبری باید گفت که وی هدف ضربات زیادی قرار گرفته بود و تا یک قدمی مرگ پیش رفته بود که در حال حاضر وضعیت این عکاس خبری رو به بهبودی است و وی در تحقیقات سعید را سارق خشن تجهیزات عکاسی اش معرفی نکرده است.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 697133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟