این مرد را می شناسید؟! / شبح تاکسی های اینترنتی تهران کیست؟! + فیلم گفتگو و عکس
حجم ویدیو: 75.33M | مدت زمان ویدیو: 00:09:24

به گزارش اختصاصی خبرنگار حوادث رکنا، چندی قبل راننده یک تاکسی اینترنتی با حضور در دادسرای ناحیه 10 تهران ادعا کرد که چند روز پیش مسافر جوانی را در اسلامشهر سوار بر خودرو کرده و به تهران منتقل کردم و در مسیر از من خواست جلوی یک مغازه توقف کنم.

راننده تاکسی اینترنتی ادامه داد: پسر جوان به مغازه سوپرمارکت رفت و 2 لیوان نسکافه در دست داشت که یکی از آنها را به من داد و به سمت مقصدی که اعلام کرده بود حرکت کردیم اما بعد از دقایقی در یک خیابان خلوت از من خواست توقف کنم تا یکی از دوستانش بیاید و سوار بر خودرو به مقصد برویم.

این مرد گفت: در حالیکه منتظر دوست مسافر جوان بودم احساس خواب آلودگی کردم و پس از دقایقی دیگر هیچ چیز به یاد ندارم تا اینکه در بیمارستان به هوش آمدم و متوجه شدم مدارک، پول و گوشی موبایلم به سرقت رفته است.

سرقت به شیوه بیهوشی

همین کافی بود تا با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 10 تیمی از ماموران پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این سرقت وارد عمل شوند که کارآگاهان در همان تحقیقات ابتدایی پی بردند چند راننده تاکسی اینترنتی دیگر به این شیوه هدف قرار گرفته و پسر جوان با دادن نسکافه و آبمیوه مسموم اقدام به بیهوش کردن راننده های تاکسی اینترنتی کرده و سرقت هایش را به اجرا گذاشته است.

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه اواخر آبان ماه امسال ماموران سرکلانتری پنجم پلیس پیشگیری تهران پسر جوانی که داخل جیب هایش مدارک سرقتی وجود داشت را دستگیر کردند و حمید 29 ساله به اتهام زورگیری در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان با توجه به مدارکی که از جیب متهم به دست آمده بود با صاحب کارت شناسایی تماس گرفتند و مشخص شد مدارک وی از سارق جوانی به شیوه بیهوشی به سرقت رفته است که همین کافی بود تا طعمه های حمید که همان راننده های تاکسی اینترنتی بودند پیش روی وی قرار گیرند و حمید به عنوان همان سارق نسکافه مسموم هدف شناسایی قرار گرفت.

حمید که راهی جز اعتراف نداشت در همان ابتدا به سرقت هایش به شیوه نسکافه مسموم در غرب استان تهران اعتراف کرد.

سرقت به خاطر بیکاری

حمید 29 ساله که 2 سابقه در پرونده اش دارد می گوید اعتیادم را دایی ام باعث شد و بیکاری و سابقه دار بودنم علت سرقت هایم است.

سابقه داری؟

یک بار به خاطر مشروبات الکلی و یکبار به خاطر سرقت گوشی موبایل.

سرقت موبایل را چطور انجام دادی؟

با یکی از دوستانم درگیر شدم و گوشی اش دست من بود که شکایت کرد و به جرم زورگیری و سرقت موبایل دستگیر شدم و سال 90 بود که از زندان آزاد شدم.

در این سالها چه شغلی داشتی؟

پیک موتوری بودم.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

سوار بر خودروهای تاکسی اینترنتی می شدم و در مسیر به بهانه خرید جلوی یک مغازه یا کیوسک روزنامه فروشی می ایستادم و چای یا نسکافه می خریدم و یکی از نسکافه ها را با قرص مسموم می کردم و راننده بعد از خوردن بیهوش می شدند و لوازم و پول هایشان را سرقت می کردم که به جرم سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر شدم.

شنیدم یک خودرو هم سرقت کردی؟

بله، ولی خودروی سرقتی را به یکی ازدوستانم دادم چون گواهینامه نداشتم.

چرا این کار را می کردی؟

از روی بی کاری و چون اعتیاد به شیشه داشتم این کار را کردم.

همه راننده ها نسکافه مسموم را می خوردند؟

همه راننده ها قبول نمی کردند و تنها بعضی از راننده ها اعتماد کردند و نسکافه مسموم را خوردند.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

نه، بیکاری و بی پولی وقتی فشار می آورد به هیچ چیزی فکر نمی کردم و فقط به دنبال پول بودم.

دنبال شغل رفتی؟

در زمینه تراشکاری و کابینت سازی فعالیت داشتم اما چون سابقه دار هستم به من کار نمی دهند و حتی یکبار برای پیک موتوری اینترنتی رفتم که وقتی شنیدند سابقه دارم از دفتر کارشان بیرون کردند.

فکر نمی کردی قرص ها باعث مرگ کسی شود؟

2 عدد قرص می دادم ولی به مرگ آنها فکر نمی کردم.

با پول سرقتی چه کردی؟

هزینه زندگی و مواد مخدر کردم.

چطور معتاد شدی؟

از روی بیکاری ولی دایی ام باعث اعتیاد من شد.

چرا؟

دایی ام اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشت یک روز در خانه مادربزرگم در حال مصرف مواد بود که از او خواستم یک دود از مواد مخدرش بکشم که به من نه نگفت و پایت شیشه را به من داد و همین باعث شد تا اعتیاد پیدا کنم.

دستگیر نمی شدی سرقت ها ادامه داشت؟

نه، چون راننده ها دیگر نسکافه های مرا نمی خوردند و من هم دلسوز شده بودم چون راننده های مسافرکش خودشان به پول نیاز داشتم که با خودروهایشان کار می کردند و تصمیم داشتم دیگر این کار را نکنم.

چطور دستگیر شدی؟

قصد داشتم مدارک طعمه هایم را داخل صندوق پستی بندازم که دستگیر شدم و همین باعث شد تا راز این سرقت هایم فاش شود.

آزادی شوی با توجه به سابقه دار بودند باز دزدی می کنی؟

نه، ولی می خواهم به کسانیکه سابقه دار هستند اجازه کار کردن بدهند، با توجه به اینکه متهمان زندان می روند و دوران محکومیتشان را می کشند وقتی آزاد می شوند می خواهند دوباره زندگی عادی داشته باشند اما بیکاری باعث می شود دوباره دزدی کنند اما من حاضرم کارگری و دست فروشی کنم چون هیچ کاری ارزش بازداشتگاه و زندان را ندارد.

حرف آخر؟

به کسانیکه می خواهند مثل من دزدی کنند می گویم که این کار را نکنند چون ارزشش را ندارد به قول پدر خدابیامرزم کم بخور، گرد بخواب اما با آبرو زندگی کن. من دیگر خلاف نمی کنم چون آبروی خانواده ام را بردم و شرایط برای مادر و خواهرم در خانه سخت تر شده است.

هشدار پلیسی

سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در توصیه به مردم به رکنا گفت: متهم به شیوه بیهوش کردن با نسکافه مسموم در غرب استان تهران سوار بر خودروهای تاکسی اینترنتی شده و طعمه های زیادی را در تهران با بیهوش کردن هدف سرقت قرار داده است که از مردم می خواهم که به مسافران یا راننده ها اعتماد نکنند و از خوردن نوشیدنی و خوراکی از افراد ناشناس به صورت جدی خودداری کنند.

وی افزود: از شهروندان می خواهیم که در خصوص وقوع هر گونه سرقت حتی با ارزش کم به پلیس و مقام قضایی مراجعه کنند تا با شکایت و آغاز تحقیقات برای دستگیری متهمان از بروز جرائم دیگر جلوگیری شود.

بنا بر این گزارش، بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 10 با تقاضای چاپ بدون پوشش متهم خواست تا کسانیکه به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته اند به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟