به گزارش رکنا، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته اظهار کرد: در پی ارسال گزارش های مردمی و نارضایتی برخی شهروندان و زائران از هنجارشکنی های سازمان یافته اخلاقی و همچنین وجود قداره کشان زورگیر، فروشندگان مواد مخدر یا بروز برخی از آسیب های اجتماعی در فضاهای سبز و به ویژه بوستان ملت مشهد، بلافاصله دستگاه قضایی وارد عمل شد و دادستان مرکز خراسان رضوی به عنوان مدافع حقوق عامه مردم، دستورات ویژه ای را برای بررسی همه جوانب ماجرا با تشکیل یک کارگروه قضایی صادر کرد.

قاضی دکتر اسماعیل رحمانی افزود: با توجه به این که بوستان ملت مشهد به عنوان مکان گردشگری و تفریحی برای بسیاری از مجاوران و زائران مطرح است، نباید اجازه دهیم «شیاطین سیاه» دامنه‌های شبیخون فرهنگی خود را آرام آرام به این گونه مراکز بکشانند و ارزش های اخلاقی و اسلامی را نشانه بروند.

وی با تاکید بر این که مجرمان حرفه ای در این مکان ها لانه می کنند و سپس برخی نوجوانان دارای مشکلات احساسی و خانوادگی را به دام می اندازند، خاطرنشان کرد: بررسی پرونده های متعدد در دستگاه قضا بیانگر آن است که بسیاری از دختران و پسران جوان از طریق همین شیاطین فضاهای سبز، اغفال شده و به ارتکاب جرایم احساسی روی آورده اند بنابراین باید یک سری فعالیت های فرهنگی، اخلاقی و ارزشی برای پیشگیری از جرم و مقابله با جرایم سازمان یافته توسط دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شود چرا که برخورد قضایی باید آخرین اقدام مقابله‌ای باشد.

وی به ماجرای سگ گردانی ها که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است نیز اشاره کرد و گفت: باید ابتدا آموزش های لازم و آگاهی های کافی به این گونه افراد توسط کارشناسان مربوط داده شود و هشدارها و تذکرات نیز در مکان های عمومی در معرض دید قرار گیرد و در نهایت برخورد قضایی شود. این مقام ارشد در دستگاه قضایی مشهد به ماجرای انتشار فیلم رقص مختلط به بهانه ورزش صبحگاهی در بوستان ملت نیز اشاره کرد و افزود: دو تن از گردانندگان این ماجرا که یک زن 27 ساله و مردی 40 ساله بودند، دستگیر شدند. بررسی ها نشان می داد این افراد خودشان با مشکلات اجتماعی شدیدی دست به گریبان بوده اند.

قاضی دکتر رحمانی تصریح کرد: توسعه ارزش های فرهنگی و اسلامی در دستور کار قرار دارد و در کنار برخورد با هنجارشکنان و جمع آوری بساط «شیاطین سیاه» از فرصت‌های استثنایی موجود در این گونه دستگاه ها و مراکز عمومی با همکاری شهرداری، پلیس امنیت اخلاقی، ناحیه مقاومت بسیج سلمان، اورژانس اجتماعی بهزیستی و ... برای ایجاد مکانی امن و آرام و توأم با امنیت اخلاقی و اجتماعی خانواده ها استفاده می کنیم تا این مراکز با وجود متولیان ورزشی و اجتماعی به پاتوق خلافکاران و هنجارشکنان تبدیل نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 572220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟