به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مهدی حسام شریعتی شهردار اسبق و عضو ستاد ملی صبر در سنندج بیان کرد: بنده از سال ۹۱ به همراه تیم مردمی مرکب از معتمدین محلی در استان سنندج که تحت حمایت دادستان و رئیس کل دادگستری است در اقدامات صلح و سازش مخصوصا قتل‌های عمد فعالیت می‌کنم.

شریعتی با بیان اینکه مردم استان کردستان با محبت و دارای روحیه بسیار خوب هستند، اظهار کرد: آمار گذشت و عفو در این استان بسیار خوب است و در این سال‌ها بیشتر مراجعات این تیم مردمی موفق عمل کرده که بعضی از پرونده‌های قصاص با رضایت کامل و برخی نیز با اخذ مقداری دیه و یا احداث مدرسه به صلح ختم می‌شود.

عضو ستاد ملی صبر در سنندج با بیان اینکه طی هفت سال گذشته ۳۸ حکم قصاص به صلح و سازش ختم شد، گفت: مردم کردستان روحیه گذشت را از قرن‌ها پیش با خود دارند و درصدد انتقام نیستند و عفو و مهربانی جزو فرهنگ مردم نهادینه شده است.

شریعتی به نقش ریش سفید‌ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد: مردم به معتمدین محلی اعتماد دارند و از همین رو می‌توانیم در ایجاد صلح و سازش موفق‌تر باشیم به عنوان مثال سال قبل هنگامی که در ۲ مورد ورود کردیم خانواده‌های مقتولین با آغوش باز ما را پذیرفتند و با ۱ الی ۲ جلسه صحبت کردن در فضای دوستانه توانستیم رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

وی گفت: مقوله صبر یک مبحث قرآنی است و آیه قرآن صراحت دارد "اعوذ بالله من الشیطان رجیم یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و صلاة ان الله مع الصابرین" و این تاکید قرآن است که شما به صبر و نماز استعانت بجویید منتهی باید جوامع مختلف از نظر روانشناسی و جامعه شناسی بررسی و شناسایی شوند و با هر جامعه‌ای باید از راهکار خودش وارد عمل شویم.

عضو ستاد صبر در پایان خاطرنشان کرد: ۲۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کردستان آزاد شدند که اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان مورد نیاز بود و حدود ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان گذشت از طرف شاکی بود که نشان می‌دهد مردم کردستان صبور و با گذشت هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خواننده خارجی حامی اسرائیل در تهران کنسرت می گذارد!

مجری خبر تلویزیون درگذشت

دردسر شوم عیاشی های پدر برای دختر بی نوا در مشهد

شوهرم می خواست زبانم را ببرد که پذیرفتم در خانه اش16 سال زندانی باشم!

2 جوان مرا در دخمه شیطانی آزار دادند / فرهاد نفر سوم بود که دختر جوان را فراری داد! + عکس

قتل عروس همدانی در مقابل چشمان شوهرش + جزئیات

داماد خائن هنگام مراسم عقد عروس را عوض کرد / مهمانان شوکه شدند! + عکس

نیمه شب وقتی بیدار شدم، شوهرم و یک زن غریبه را در حمام دیدم! / اعتراف زن قاتل سریالی گیلان +عکس

3 مرگ عجیب در تهران / نوزادی هنگام ختنه شدن، زن جوان هنگام زایمان و مردی هنگام عمل جراحی لاغری!

دختر 14 ساله بودم که دوستان پدر بی غیرتم مرا تسلیم خود کردند!

واژگونی خودرو شاسی‌بلند راز باغ ویلا را لو داد / 28 شاکی در تعقیب راننده بودند!

مرد شکاک همسایه خود را عقیم کرد / او با زنم در خانه تنها بود! + عکس

دختر 16 ساله در خانه مرد مطلقه صحنه وحشتناکی دید!

کدخبر: 391504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟