المیرا و فرشاد مانند سمیه و شاهرخ قصد ازدواج داشتند که دستشان به خون آلوده شد+عکس

به گزارش رکنا، عصردوازدهم شهریور 84 دختر جوانی هراسان با کلانتری تجریش تماس گرفت و از کشته شدن مادر 49ساله اش به نام اعظم خبر داد. وی گفت: عصر وقتی از دانشگاه به خانه برگشتم هر چه در زدم کسی در را باز نکرد. من با کلید یدکی در را باز کردم و ناباورانه با جنازه مادرم روبه رو شدم.

پلیس Police وقتی به خانه مورد نظررفت با جنازه زن میانسال روبه رو شد که با پیچیده شدن طناب دور گردنش خفه شده بود. پلیس به تحقیق پرداخت و به درگیری های دنباله دار پسر خانواده و پدر و مادرش پی برد.به این ترتیب پسر خانواده به نام فرشاد 22ساله تحت بازجویی قرار گرفت. پسر دانشجو به قتل Murder مادرش اعتراف کرد و گفت: می خواستم پدرم را هم بکشم چون پدر و مادرم مخالف ازدواج بودند اما در اجرای نقشه قتل پدرم ناکام ماندم.من نقشه قتل را با دختر مورد علاقه ام کشیدم.

به دنبال اعتراف های پسر عاشق پیشه دختر مورد علاقه اش به نام المیرا نیز بازداشت شد.

فرشاد و المیرا در حالی پای میز محاکمه ایستادند که خواهر فرشاد اعلام رضایت کرد اما مادربزرگ وی تقاضای قصاص را مطرح کرد.

در آن جلسه قضات دادگاه فرشاد را به قصاص و المیرا با به خاطر معاونت در جنایت Crime به 10 سال زندان Prison محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود که مادربزرگ فرشاد که از اولیای دم بود به خاطر کهولت سن فوت شد و خاله و دایی های فرشاد که ولی دم مادرش محسوب می شدند پیگیر پرونده نشدند. به این ترتیب فرشاد 11سال در زندان بلاتکلیف ماند.

تا اینکه با تصویب قانون Law جدید و اجرایی شدن آن از خرداد ماه سال 92 فرشاد طی نامه ای به دادستان در خواست اعمال ماده 429 را مطرح کرد و خواست تا تکلیفش بعد از 11سال روشن شود. به این ترتیب این پسر که حالا 33ساله است در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه فرشاد به دفاع پرداخت و در تشریح جزییات ماجرا گفت: مدتی بود با المیرا آشنا شده و به او علاقمند شده بودم. می خواستم هر طور شده با او ازدواج کنم اما پدر و مادرم مخالف این ازدواج بودند. علت مخالفت های آنها اختلاف طبقاتی بین خانواده ما و خانواده المیرا بود. وقتی چندین بار با پدر و مادرم صحبت کردم و نتوانسیتم آنها را برای ازدواج با دختر مورد علاقه ام متقاعد کنم با المیرا نقشه قتل آنها را کشدیم. قرار بود به پدرم و مادرم سیانور بدهم اما نشد. به همین خاطر طبق نقشه به خانه رفتم و با مادرم تماس گرفتم و از او خواستم هر چه زودتر از محل کارش به خانه بیاید. به محض اینکه مادرم به خانه آمد طنابی را که از قبل تهیه کرده بودم دور گردنش انداختم و او را خفه کردم. همان موقع با پدرم تماس گرفتم و از او خواستم تا او هم محل کارش را به سرعت ترک کند و به خانه بیاید اما پدرم گفت کار مهمی دارد و نمی تواند به خانه بیاید. به همین خاطر نتوانستم او را بکشم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من در آن زمان بچه بودم که چنین نقشه ای کشیدم. حالا 11سال است که در زندان هر شب کابوس اعدام execution می بینم و عدم پیگیری خانواده مادری ام باعث شده تا بلاتکلیف بماند. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

در ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید آمده چنانچه صاحب حق قصاص بدون عذر موجه مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند و در مدت معین شده از سوی دادگاه نیز پیگیر ماجرا نشود دادگاه حق دارد مرتکب را بعد از تعیین تعزیر و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب آزاد کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟