عامل اصلی عدم قهرمانی پرسپولیس چه بود؟/ نقطه قوتی که به پاشنه آشیل تبدیل شد

به گزارش رکنا؛ شب گذشته استقلال تهران با هدایت فرهاد مجیدی یکی از مقتدرانه‌ترین تاریخ لیگ برتر ایران را در ورزشگاه آزادی جشن گرفت تا به پنج قهرمانی پیاپی پرسپولیس رسما پایان دهد.

یکی از دلایل موفقیت‌های پریسپولیس در پنج فلصل گذشته، خط دفاعی این تیم بود که باعث شد برانکو، کالدرون و یحیی گل‌محمدی در مجموع بتوانند پنج قهرمانی لیگ برتر را در دوران خودشان به ارمغان بیاورند. البته کالدرون فقط یک نیم‌فصل سرمربی پرسپولیس بود اما به واسطه همین خط دفاعی قدرتمند رکورد بیشترین امتیاز در یک نیم فصل را به نام سرخ‌ها به ثبت رسانده بود.

در لیگ بیست و یکم اما پرسپولیس نتوانست به مقام قهرمانی برسد چرا که ساختار دفاعی آنها مثل سابق نبود و یکی از آشفته‌ترین تیم‌های لیگ امسال را از لحاظ خط دفاعی مشاهده کردیم.

یحیی گل‌محمدی نتوانست ساختار دفاعی تیمش را سازماندهی کند و فقط در 4 مسابقه از خط دفاعی یکسان استفاده کرد. عدم شناخت صحیح نفرات تیم باعث شد تا پرسپولیس عملا با یک ترکیب ثابت در مسابقات پیاپی به میدان نرود.

شاگردان گل‌محمدی در این فصل تنها یک گل کمتر از آلومینیوم اراک ، ذوب‌آهن و هوادار دریافت کردند و همچنین فقط 7 گل کمتر از فجرسپاسی که به لیگ یک سقوط کرد، خوردند!

طبیعی است که با این عملکرد دفاعی، پرسپولیس نتوانست مانند پنج فصل قبلی به مقام قهرمانی برسد.

انتهای پیام/

کدخبر: 786850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟