فرکی:  کنعانی‌زادگان باید مراقب رفتارش باشد/ در مورد گل گهر، فدراسیون هم مقصر است

به گزارش رکنا ورزشی، حسین فرکی در خصوص حواشی اخیر ایجاد شده برای مهدی مهدوی کیا بابت حضور در یک دیدار نمادین و جنجال‌هایی که بعد از این ماجرا شکل گرفت اظهار داشت: در خصوص این ماجرا با توجه به اینکه قانونی وجود ندارد مشخص نیست در هر موقعیتی باید چه اقدامی انجام داد. این را هم بگویم که اتفاقی که برای مهدی مهدوی‌کیا رخ داده با حضور در یک مسابقه ورزشی آنهم در رشته های انفرادی قابل مقایسه نیست و البته خود مهدی هم احتمالاً نمی‌دانسته که تحت چنین شرایطی قرار می‌گیرد. این موضوع بیش از آنچه که اهمیت دارد مورد پردازش قرار گرفته است و انقدر موضوع بزرگ و مهمی نبوده که تا این اندازه پررنگ شده باشد. مهدوی‌کیا یک بازیکن با اخلاق است و زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده است.

وی در مورد اینکه چرا خود مهدوی‌کیا واکنشی به این موضوع ندارد گفت: این تصمیم شخصی خودش است و شاید من نوعی بگویم بهتر بود واکنش نشان می‌داد ولی ما در شرایط کسی نیستیم که به جایش تصمیم بگیریم و به هر حال هر کسی ملاحضات خاص خودش را دارد ولی در کل بازهم می‌گویم این موضوع آنقدر پررنگ نبود که بزرگنمایی شده و به آن پرداخته شد.

مربی اسبق تیم ملی در مورد حاشیه ایجاد شده برای کنعانی‌زادگان هم توضیح داد: در خصوص پخش شدن یک فایل صوتی منتسب به کنعانی‌زادگان من خودم به شخصه متاسف شدم. در اینجا باید خود کنعانی زادگان واکنش نشان دهد و مشخص شود که این موضوع درست است یا نه. در کل این را در مورد کنعانی زادگان نمی‌گویم و یک اصل کلی است که وقتی یک نفر بازیکن تیم ملی یک کشور می‌شود جایگاهش با یک انسان معمولی متفاوت است و باید بیش از هر کسی مراقب رفتار خودش باشد و در هر موضوعی سنجیده رفتار کند.

فرکی در مورد مدعیان قهرمانی لیگ برتر بعد از گذشت 12 هفته گفت: به هر حال همانطور که پیش بینی می‌شد امسال هم شاهد رقابت بین استقلال و پرسپولیس و سپاهان هستیم و به نظر می‌رسد مدعیان قهرمانی همین سه تیم باشند. رقابت حساسی در بالای جدول شکل گرفته است و این رقابت در نیم فصل دوم شکل شدید‌تری هم به خودش خواهد گرفت.

وی در رابطه با امتیازات کسر شده از گل گهر سیرجان و تغییراتی که در جدول رخ داده هم توضیح داد: در این خصوص به نظرم نمی‌شود فقط باشگاه گل گهر را مقصر دانست و فدراسیون هم در کنار باشگاه مقصر است چرا که به هر حال به بازیکن مجوز بازی داده و او را تایید کرده است و نمی‌تواند از خودش در این مورد سلب مسئولیت کند. باید وقتی یک قانونی گذاشته می‌شود در اجرای آن هم سخت گیری شود تا لیگ دچار چنین مشکلاتی نشود.

انتهای پیام/

کدخبر: 758206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟