خودنمایی یوزها در مدیترانه/ طلسم حواشی لبنان برای ستاره‌های ایران

به گزارش رکنا، تیم ملی ایران  از ساعت 15:30 روز پنجشنبه در ورزشگاه صیدا شهر بیروت، به مصاف لبنان می‌رود. طبق اعلام رسانه‌های لبنانی، به دلیل مشکلات نور ورزشگاه شهرداری صیدا، قرار است این بازی یک ساعت زودتر (15:30 به وقت تهران) برگزار شود، صیدا سومین شهر بزرگ لبنان است که 45 کیلومتر تا بیروت پایتخت این کشور فاصله دارد. طبق اعلام رسانه های لبنانی، به دلیل مشکلات نور استادیوم شهرداری صیدا، احتمال دارد این بازی یک ساعت زودتر (15:30 به وقت تهران) برگزار شود

لبنان، یادگار تلخ کی روش

ایران و لبنان تا کنون 8 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. در 8 تقابل 2 تیم، یک پیروزی برای تیم ملی ایران، یک مساوی و یک شکست برای لبنان ثبت شده است.  بهترین برد تیم ملی ایران در سال ۱۳۹۱  و با نتیجه ۵ بر صفر بوده است.  بهترین و تنها برد تیم ملی لبنان در برابر تیم ملی ایران کسب نتیجه یک بر صفر  که در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 انجام شده است. آن باخت تاریخی فوتبال ایران به لبنان اولین و آخرین باخت تیم ملی ایران مقابل این کشور بود و حالا ملی‌پوشان امیدوارند با پیروزی در خانه حریف هم انتقام شکست سال ۱۳۹۱ را بگیرند و هم گام بلند دیگری برای صعود به جام جهانی قطر بردارند.

بعد از این بازی سید مهدی رحمتی از تیم ملی کنار گذاشته شد و حاشیه‌هایی برای تیم کارلوس کی روش به همراه داشت در مقابل در دیدار فردا هم مهدی طارمی ستاره ملی پوش کشورمان هم به دلیل اختلاف با اسکوچیچ از لیست تیم ملی کنار گذاشته شده است.

جواد نکونام آقای گل رقابت‌های بین ایران و لبنان

تا کنون ۱۱ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران مقابل لبنان موفق به گلزنی شده‌اند . در لیست این  ۱۱ بازیکن،  جواد نکونام با ثبت ۷ گل بهترین گلزن ایران است. علی دایی با  ۶ گل و  رضا قوچان نژاد با  ۴ گل در رده های بعدی گلزنان دیدار ایران و لبنان قرار دارند.

آخرین تقابل ایران و لبنان در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 برگزار شد که در این مسابقه یوزهای ایرانی موفق شدند با نتیجه 4 بر یک با گلهای رضا قوچانژاد، امیر حسین صادقی، اشکان دژاگه و جواد نکونام به ثمر رساندند

شاگردان اسکوچیچ به دنبال تثبیت صدر نشینی

درحال حاضر شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات در  گروه A مقدماتی جام جهانی با ۱۰ امتیاز صدرنشین هستند و شانس اصلی صعود به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال محسوب می‌شوند.

شاگردان اسکوچیچ در ۴ بازی گذشته خود موفق به کسب ۳ پیروزی و یک تساوی شدند و لبنانی‌ها نیز از ۴ بازی ۵ امتیاز کسب کردند و سوم هستند.

در دیدار‌های این ۲ تیم ۲۹ گل رد و بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان بوده و لبنانی‌ها فقط ۲ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام با به ثمر رساندن ۷ گل، بهترین گلزن ما مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

تیم داوری ایران ولبنان

 عبدالرحمان الجاسم از قطر قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت،  طالب المری و سعود المقاله از قطر کمک داوران این بازی هستند و داور چهارم: مسعود الادبا از قطر است ناظر داوری  هاکان آناز از استرالیا

مشکل پخش تلویزیونی دیدار ایران و لبنان

پخش قانونی بازی‌های خانگی تیم ملی این کشور برابر ایران و امارات در روزهای 20 و 25 آبان را لغو کرد. AFC خواهان پخش رسمی این دو بازی توسط شبکه لبنانی فقط در این کشور شد اما MTV این پیش‌شرط را نپذیرفت.

شبکه MTV اعلام کرد با توجه به پرداخت مبلغ زیاد به کنفدراسیون فوتبال آسیا و نبود فرصت‌های اقتصادی کافی در فضای لبنان مجبور هستند دو دیدار تیم ملی این کشور برابر ایران و امارات را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک پخش کنند. درخواست AFC با توجه به اینکه خودشان بازی‌ها را در شبکه یوتیوپ پخش می‌کنند، غیرمنطقی است.

*جدول

در جدول رده‌بندی گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا ایران با 10 امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی (8 امتیاز)، لبنان (5 امتیاز)، امارات (3 امتیاز)، عراق (3 امتیاز) و سوریه (یک امتیاز) رتبه‌های دوم تا ششم جدول را در اختیار دارند.

کدخبر: 738965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟