کیمیا علیزاده در آلمان پناهنده شد! / او به المپیک می رسد! + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 4.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

 یک سال پس از آنکه کیمیا علیزاده برای تیم ملی ایران مبارزه می‌کرد، اتحادیه تکواندو آلمان اعلام کرد که با درخواست پناهندگی او در آلمان موافقت شده و قرار است وی در مسابقات صوفیه برای کسب سهمیه المپیک به میدان برود.

به گزارش رکنا، این ورزشکار ۲۲ ساله شانس این را دارد که در مسابقات مقدماتی اروپا برای کسب سهمیه المپیک در ماه مه در صوفیه شرکت کند. علیزاده با گذرنامه پناهندگی، می‌تواند برای عضویت در تیم پناهندگان (آی او سی) IOC به کمیته بین‌المللی المپیک مراجعه کند که این به معنای حمایت مالی از این ورزشکار جوان است. موضوعی که در مورد آن در ماه ژوئن تصمیم گرفته خواهد شد.

کیمیا علیزاده کیست؟!

کیمیا علیزاده در وزن ۵۷ کیلوگرم در المپیک ریو زیر پرچم ایران مدال برنز گرفت. وی پیش از آن نیز در مسابقات نوجوانان جهان در چین‌تایپه مدال کسب کرد. او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ نیز به مدال برنز دست‌یافت.

در ژانویه ۲۰۲۰ او و همسرش از ایران خارج شدند. وی درباره انگیزه خود برای پناهندگی به آلمان گفته است که در ایران تبعیض جنسیتی میان ورزشکاران وجود دارد و ورزشکاران از سوی مقام‌های سیاسی تحقیر و استثمار می‌شوند.

وی در این باره گفته بود: «من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هرطور خواستند بازی‌ام دادند. هرکجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟