وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافت + جزئیات

دریاچه ارومیه مدت هاست با چالش کم آبی مواجه شده است. یکی از دغدغه های دوست داران محیط زیست در ایران کاهش آب دریاچه ارومیه است. دولت های اخیر تلاش هایی در راستای افزایش آب دریاچه ارومیه انجام دادند. تراز دریاچه ارومیه اخیراً 58 سانتی متر کاهش یافته است. دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دریاچه های ایران به شمار می رود.

به گزارش رکنا، رهبردین با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود:  تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱.۰۱ سانتی متر است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۵۹ سانتی متر بود که نشان از کاهش ۵۸ سانتی متری تراز دریاچه دارد. 

وی با اشاره به کاهش وسعت دریاچه تصریح کرد:  دریاچه ارومیه ارومیه در حال حاضر ۳۰۸۱ کیلومتر مربع است که وسعت این دریاچه در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۵۱ کیلومتر مربع بود. 

رهبردین خاطر نشان کرد:  دریاچه ارومیه ۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب آب داشت، نشان می دهد حجم آب دریاچه یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بااشاره به کاهش بارشها در استان اظهار کرد: میزان بارش ها طی سال آبی جاری ۲۸.۵ درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین بارشها در حوضه آبریز دریاچه نیز ۲۵.۴ درصد کاهش دارد./ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟