نقش مافیای اتوبوس در آلودگی هوای تهران

به گزارش رکنا به نقل از جماران،  محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر تهران گفت: مافیا نمی گذارد اتوبوس از خارج بیاید؛ به بهانه اینکه می خواهیم در داخل بسازیم، نه اتوبوس ساخته و نه گذاشته که اتوبوس از خارج بیاید. 

وی افزود: از زمان دولت آقای احمدی نژاد خرید اتوبوس متوقف شد. در دولت آقای روحانی هم دو سه، بار شورای اقتصاد، دولت و جاهای مختلف این اقدام را تصویب کردند، ولی این اتفاق نیفتاد.

میرلوحی ادامه داد: از سوی دیگر متأسفانه همین داستانی که در خودرو هست، در اتوبوس و کامیون به میزان بدتری وجود دارد. مافیایی شکل گرفته و نمی گذارد اتوبوس از خارج بیاید. این مافیا به بهانه اینکه ما می خواهیم در داخل بسازیم، نه اتوبوس ساخته و نه گذاشته که اتوبوس از خارج بیاید.

عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: متأسفانه ما کاریکاتوری از مسائل اقتصادی درست کرده ایم و می گوییم بخش خصوصی، اتوبوس را 25 میلیارد بخر ولی برای بلیط خودمان تصمیم می گیریم!

میرلوحی تصریح کرد: با کمال تأسف ساختار، اجرا، حمایت های دولت و حمایت های قانونی مسائل اتوبوسرانی و حمل و نقل دچار شده است. الآن باید 9 هزار اتوبوس در تهران باشد، ولی 2 هزار دستگاه هم نیست و بقیه وسط راه خراب می شوند و زنگ می زنند تا یک اتوبوس دیگر بیاید. 

کدخبر: 781678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟