شغل لاکچری همسر علی دایی/ درآمد میلیاردی همسر علی دایی+عکس

علی دایی پس از تمام شدن فوتبالش به سرمربیگری مشغول شد. علی دایی با تیم سایپا به قهرمانی لیگ برتر رسید و علی دایی در تیم پرسپولیس سرمربیگری هم کرده است. از علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران یاد می شود. در ادامه بیشتر از علی دایی می خوانید.

علی دایی

شغل همسر علی دایی

علی دایی آقای گل جهان، فوتبالیست و بیزینس من مشهور  که چندین شغل دارد پرده از راز بیزینس خود و درآمد بالاتر همسرش مونا نسبت به خودش برداشت ! علی دایی معروف ترین چهره فوتبال ایران در گفت و گوی تازه به زوایای مختلف زندگی شخصی، حرفه ای و مخصوصا اقتصادی خود پرداخته است.

دایی در این باره می‌گوید: «در خانه ما فقط برادر بزرگم پرسپولیسی بود و چهار برادر دیگر استقلالی بودیم. از زمانی که به تهران آمدم و فوتبال را شروع کردم دیگر هیچ کدام از تیم ها برایم فرقی نداشت.»

اگر برگردیم به عقب، بین فوتبال و بیزینس کدام را انتخاب می‌کردید و رمز موفقیت شما در عرصه تجاری چیست؟

علی دایی : من از ابتدای فوتبالیست شدنم وارد بیزینس شدم.

اولین پولی که گرفتم مربوط به سال ۹۳ مقدماتی جام‌جهانی آمریکا می‌شود. آن موقع بهترین بازیکن و آقای گل شدم. با پول‌هایی که جمع کرده بودم با شراکت دوستم، مغازه‌ای در منیریه خریداری کردیم. از سال ۹۳ تا الان این شراکت ادامه دارد. من دنبال ماشین عوض‌کردن نبودم و با توجه به اینکه پدرم کار فرش می‌کرد و قبل از آن در اردبیل برای خودش تجارتی داشت با بیزینس غریبه نبودم و به آن علاقه داشتم.

سالی که در هیروشیما مصدوم شدم پرسپولیس تمام حق و حقوقم را قطع کرد. اگر بیزینسی برای خودم نداشتم چه می‌کردم؟ من از همان روزها به اینجا رسیدم.

گفته می‌شود که این‌ها محصول ایده‌پردازی و شم اقتصادی علی دایی نیست بلکه دایی مشاوران خیلی خوبی دارد که کارهای اقتصادی او را انجام می‌دهند، همین‌طور است؟

علی دایی:من مشاور آنچنانی ندارم بلکه دوستان خوبی دارم. برعکس آن چیزی که فکر می‌کنید من از دوستانم ایده‌های‌شان را می‌گیرم. اگر جایی کارم ایراد دارد درست می‌کنم و پیشنهاد خوبی بدهند قطعا بررسی می‌کنم.

علی دایی: درآمد همسرم در جواهرات از من بیشتر است.

به نقل از دیلی میل، ۱۵ سال پیش کمتر کسی فکر می‌کرد تقابل دو ستاره فوتبال جهان در جام جهانی آلمان سال‌ها بعد ادامه داشته باشد و این دو بازیکن برابر هم قرار گیرند.

کریستیانو رونالدو یکی از آنها بود. در دیدار برابر ایران او به پیروزی ۲ بر صفر کشورش مقابل تیم علی دایی کمک کرد تا پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند. او در آن دیدار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا دوازدهمین گل ملی خود را به ثمر رسانده باشد.

دیگری علی دایی، مهاجم افسانه‌ای ایران بود که با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ مسابقه، رکورددار بیشترین گل در بین تیم‌های ملی است. این رکورد یکی از معدود مواردی است که رونالدو تاکنون به آن نرسیده و با توجه به در پیش بودن یورو، می‌تواند به آن برسد.

دایی در دیدار برابر پرتغال برای ایران به میدان نرفت و در بازی آخر مقابل آنگولا که با تساوی یک بر یک به پایان رسید آخرین بازی خود را انجام داد.

زندگی حرفه‌ای دایی یک داستان جذاب است. نام او در قله لیست بلندبالایی از بازیکنانی است که بیش از سطح باشگاهی در صحنه بین‌المللی رونق داشتند. شکارچی محوطه‌های جریمه با توانایی بسیار بالای سرزنی، یکی از بازیکنانی بود که درخشش زیادی در رده ملی داشت.

برای دایی ساده نبود که به عنوان یک فوتبالیست بازی کند. پدرش اصلاً دوست نداشت که او این کار را انجام دهد تا اینکه وارد دانشگاه شد و به عنوان مهندس متالورژی آموزش دید اما مادرش مخفیانه به او کمک کرد تا استعداد فوتبال خود را گسترش دهد، بدون اینکه پدرش بداند.

گفته های علی دایی

دایی در سال ۱۹۹۸ به نیویورک تایمز گفت: من بدون لباس فوتبالم از خانه خارج می‌شدم و مادرم آن را برای من پنهان می‌کرد تا بتوانم بازی کنم.

او نخستین بازی خود را در ایران در سال ۱۹۹۳ انجام داد و بلافاصله خود را به عنوان مهاجم کاربلد و گلزن به تیم‌های آسیایی معرفی کرد. در واقع فقط ۱۳ گل او به تیم‌های غیر آسیایی زده شده است. دقیقا همانطور که رونالدو هنگام بازی برابر جزایر فارو یا آندورا گلزنی می‌کند دایی نیز در برابر تیم هایی مانند نپال و سریلانکا بازی کرد.

اما داستان دایی به عنوان یک بازیکن بسیار جالب تر از این است.

وی در یک سال تقویمی ۲۰ گل در سال ۱۹۹۶ برای ایران به ثمر رساند و با چهار گل مقابل لائوس در سال ۲۰۰۴ نخستین کسی بود که تعداد گل‌های فوتبالی خود را ۳ رقمی کرد.

گل شماره ۸۴ شاید یکی از مهم‌ترین گل‌ها باشد. این گل او را با رکورد فرانس پوشکاش برابر کرد ولی او به طرز جالبی دو بار این گل را به ثمر رساند.

منبع : مه شو

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

 

کدخبر: 713262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟