مراجعه به برخی گمرکات مرزی افغانستان ممنوع شد + جزئیات

عصر امروز دو گمرک مرزی ایران و افغانستان به دست طالبان افتاد. گمرک مرزی ابونصر فراهی و گمرک مرزی اسلام قلعه از جمله مناطقی است که امروز طالبان در افغانستان آن را تصرف کرده است. چند ماهی است که عملیات طالبان در افغانستان تشدید شده است. اکنون بخش زیادی از شمال و غرب افغانستان در اختیار طالبان است. قسمت های زیادی از مرز مشترک ایران و افغانستان نیز عملا به دست طالبان افتاده است.

به گزارش رکنا، در پی تصرف دو گمرک مرکزی ایران توسط طالبان، روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران از تجار خواست که به گمرکات مرزی دوغارون و ماهیرود افغانستان مراجعه نکنند.

وی در این باره گفت: به دلیل تحولات عصر امروز درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود‌ خودداری کنند.

لطیفی افزود: از عصر امروز و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در  نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: از تجار درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای "دوغارون" و "ماهیرود" خودداری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.

کدخبر: 703371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟