سیاسی کاری سم مدیریت صنعت نفت است/ قلم پای مافیای پتروشیمی در دولت رئیسی شکسته می شود

علیرضا ضیغمی تاکید کرد: در دولت آقای رئیسی ما با انجام افشاگری و شفاف سازی درباره پشت پرده های صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی کاری می کنیم تا قلم پای مافیای موجود در این صنایع شکسته شود.

لزوم حمایت دولت از سرمایه گذاران حوزه پتروشیمی

به گزارش خبرنگار سیاسی رکنا، امشب همایش حامیان آیت الله رئیسی در حوزه انرژی با حضور جمعی از مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان این حوزه برگزار شد. سخنرانان این همایش به بیان نقدهای وارده به دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه مدیریت نفت، گاز و پتروشیمی پرداختند و نمایندگان شرکت های دانش بنیان نیز از عدم حمایت کافی دولت برای حضور گسترده تر این شرکت ها در حوزه انرژی بخصوص صنعت پتروشیمی انتقاد کردند.

علیرضا ضیغمی، رئیس هیات مدیره شرکت نفت و گاز رضوی که از جمله سخنران این جلسه بود، با تاکید بر این که بنا نیست کسانی که در ستادهای آیت الله رئیسی فعالیت می کنند، الزاما در دولت آینده مسئولیت اجرایی داشته باشند؛ تصریح کرد: رویکردی که اکنون در صنعت پتروشیمی اجرا می شود، سنتی، وقت گیر و مچ گیر است، ولی ما برای برای حل مشکلات این صنعت باید فهرستی از تمام صنایع این حوزه و زنجیره های ارزش آن مشخص کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی های انرژی آیت الله رئیسی ادامه داد: بعد از این اقدام نیز باید به تاسیس کارخانه هایی بپردازیم که می توانند در افزایش زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی موثر باشند. البته دولت نیز موظف است که با توجه به نوع خوراک، محل مناسبی برای احداث این کارخانجات در نظر بگیرد و تمام تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران را در اختیارشان بگذارد.

وی افزود: هرچقدر که دولت تسهیلات مناسب تری را در اختیار سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی قرار دهد، آنها با تمرکز بیشتری می توانند به توسعه این صنعت بپردازند و برای کشور درآمدزایی بیشتری را به ارمغان آورند.

مهندس علیرضا ضیفمی

پتروشیمی مهمترین صنعت درآمدزای کشور در دوران تحریم

رئیس هیات مدیره شرکت نفت و گاز رضوی تاکید کرد: در شرایط تحریم ، باید مدیریت وزارت نفت به گونه‌ای عمل کند که عمده درآمدزایی کشور از صنعت پتروشیمی باشد. زیرا در دوران تحریم، پتروشیمی مهمترین صنعت درآمدزای کشور محسوب می شود.

وی با انتقاد از موازی کاری های موجود در زمینه شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه انرژی اظهار داشت: دولت باید سامانه ای را ایجاد کند تا از این موازی کاری ها جلوگیری شود و با مجتمع شدن تمام شرکت ها، بالاترین بازدهی برای توسعه صنعت پتروشیمی حاصل شود.

مدیران صنعت نفت برخوردهای سیاسی دارند

رئیس ستاد هماهنگی های انرژی آیت الله رئیسی در بخش دیگری از صحبت هایش از برخوردهای سیاسی مدیران صنعت نفت انتقاد کرد و گفت: من برای کسب مجوز تاسیس یک شرکت پتروشیمی، حداقل سه کفش پاره کردم، زیرا متاسفانه رویکرد مدیران وزارت نفت نسبت به شرکت های مختلف سیاسی است.

وی تصریح کرد: سیاسی کاری در تصمیم گیری ها سم صنعت نفت محسوب می شود و دولت باید همه شرکت ها را به یک چشم ببیند و هر شرکتی را هم که در کارش پیشرفت می کند، مورد تشویق قرار دهد تا آن شرکت با شتاب بیشتری توسعه پیدا کند.

مسئولان صنعت نفت به دلیل هدر رفتن بیت المال باید بی خوابی بکشند

ضیغمی گفت: هر چقدر که دولت تسهیلات و خدمات مختلفی را در اختیار سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی قراتر دهد، بازهم کم است، ولی متاسفانه اکنون رویکردی عکس این نگاه در وزارت نفت حاکم است و همین مساله باعث به هدر رفتن بیت المال می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت نفت و گاز رضوی تاکید کرد: یک معاون وزیر، وزیر یا هر مدیر دیگری که متولی صنعت نفت است، نباید از درد هدر رفتن بیت المال در این صنعت شب و روز داشته باشد و بتواند شب ها سر خود را آرام بر بالین بگذارد.

رئیس ستاد هماهنگی های انرژی آیت الله رئیسی عنوان کرد: در دولت آقای رئیسی ما با انجام افشاگری و شفاف سازی درباره پشت پرده های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاری می کنیم تا قلم پای مافیای موجود در این صنایع شکسته شود.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه مدیران شرکت های خصولتی صنعت پتروشیمی، دلشان به حال کشور نمی سوزد و هر ماه منتظر دریافت حقوق 50 میلیونی و پاداش های کلان خود هستند، ولی برای توسعه صنعت پتروشیمی فکری نمی کنند.

گفتنی است؛ حاضران در این همایش ضمن اعلام حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ، تاکید کردند که با توجه به مواضع و سوابق این نامزد انتخابات 1400 ، در صورت پیروزی او در انتخابات، رویکرد خام فروشی از صنعت نفت حذف خواهد شد و ضمن توجه بیشتر دولت به شرکت های دانش بنیان حوزه انرژی و ارتقای فناوری های این حوزه، صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا برای کشور در دوران تحریم، رشد چشمگیری خواهد یافت.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟