کواکبیان: 4 زن را با خود به دولت می برم

به گزارش رکنا، انتخابات1400 /مصطفی کواکبیان روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به ۵٠ برنامه راهبردی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حزب مردم سالاری برای انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری، گفت: با حل مشکلات ساختاری، اقتصادی و سیاست خارجی به وضعیت ایده‌آل می‌رسد.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری درباره مشکل ساختاری به طرح جمهوریت سوم ارائه شده در حزب اشاره کرد و افزود: وضعیت معیشت مطلوب نیست. در حزب مردم‌سالاری روی این موضوع کار کارشناسی انجام شده است. مشکل اصلی کاهش شدید پول ملی و نرخ دلار بیش از ۵٠ برابر ارزش پول ملی است. که بخشی از آن به بانک مرکزی و تحریم‌ها بر می‌گردد. باید استقلال بانک مرکزی حفظ شود و ما برای آن برنامه داریم.

کواکبیان رویکرد حزب مردم‌سالاری را سوسیال دموکراتیک ارزیابی قلمداد کرد و ادامه داد: نوسانات بازار بورس نیاز به ساماندهی دارد و یارانه نقدی نیز باید به این شیوه پرداخت شود. برای طرح کارت رفاه ملی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آن حداقل معیشت، بهداشت و آموزش و... یک خانواده ایرانی در آن در نظر گرفته شده است. حزب مردم سالاری خود را سوسیال دموکرات می‌داند.

وی تصریح کرد: ما به بازار آزاد اعتقاد داریم اما نه به‌شکلی که معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد.

کواکبیان درباره مشکلات در عرصه بین الملل و دیپلماسی خارجی، گفت: لغو کامل تحریم‌ها نسخه شفابخش مشکلات داخلی هم است و در صورتی اتفاق می افتد که رابطه ایران را با جامعه بین المللی تعریف کنیم و مذاکره با آمریکا را تابو اعلام نکنیم. قدرت‌هایی چون چین و روسیه به رغم روابط خصمانه با آمریکا قطع نشده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، دفاع از حقوق شهروندی، حاکمیت قانون، پاسخگو کردن دولت و شفاف سازی را از سایر برنامه‌های حزب عنوان کرد.

وی سایر برنامه‌های حزب مردم سالاری اینطور عنوان کرد: کاهش وابستگی کشور به فروش نفت ، توسعه ارتباطات اقتصادی به ویژه با ١۵ کشور همسایه، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه صنایع زود بازده، استفاده از ظرفیت‌های استانی برای رفع مشکلات ملی و استانی، احیای تولید کالاهای سنتی ایران، جلوگیری از خصولتی کردن اقتصاد با خصوصی سازی درست، پیگیری مطالبات صنفی معلمان آموزش و پرورش و استادان، تصویب قانون مطبوعات و ساماندهی آن، تحول در نظام سلامت جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان، هدفمند کردن آموزش جامعه، پیگیری مطالبات مددکاران و معلولان جامعه و تکریم جانبازان از سایر برنامه‌های خزب است.

کواکبیان، زنان را دارای نقش ویژه در دولت احتمالی خود دانست و ادامه داد: حتما دو وزیر زن در کابینه خواهم داشت و دو معاون رییس جمهوری هم از زنان خواهند بود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ثبت نام اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی در رای داوطلبی در انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: ما در جبهه اصلاحات سه تصمیم قطعی گرفتیم اینکه نخست داوطلب منتخب ما قطعا از درون جبهه اصلاحات باشد. دوم اینکه تلاش می‌کنیم راههای افزایش مشارکت گسترده را فراهم کنیم و اینکه داوطلب نهایی جبهه اصلاحات را پس از اخذ نظرسنجی انتخاب کنیم.

کواکبیان درباره پیش بینی رقابت اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: باید تاکید کنم که در انتخاب رییس جمهوری ۲۸ خرداد نباید عنصر حضور مردم را فراموش کرد و اگر مردم بالای ۶٠ درصد حضور داشته باشند اصلاح‌طلبان پیروز میدان هستند و تمام معادلات تغییر می‌کند و اگر مثل مجلس یازدهم نرخ مشارکت زیر ۶٠ درصد باشد جناح مقابل پیروز می‌شود و باید مشارکت بالا در انتخابات شکل بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

ادامه دارد...

 

کدخبر: 688641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟