کوتاهی دولت روحانی از زبان جهانگیری

انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش رکنا، جهانگیری در کلاب هاوس گفت: در دوره ی جنگ اقتصادی، همه وقت و سعی ام را گذاشتم که کالاهای اساسی و دارو برای مردم تامین شود هم مسئول ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بودم، هم مسئول اقتصاد مقاومتی بودم، فکر می‌کنم در این زمینه، از اینکه ماندم و به مردم خدمت کردم کار خوبی انجام گرفت.

سخت ترین تحریم ها در دوران ریاست جمهوری روحانی

اسحاق جهانگیری درباره تحریم ها در دوران روحانی گفت: ما بین جنگ اقتصادی آمریکا و تحریم ها تفاوت قائل باشیم؛ در شروع کار دولت، ما با تحریم های شورای امنیت یعنی 7 قطعنامه شورای امنیت و تحریم های اتحادیه اروپا مواجه بودیم؛ این تحریم ها در دو سال و نیم اول دولت فعلی هم وجود داشت.در جنگ اقتصادی آمریکا، در 200 سال گذشته، این حجم از تحریم ها و اصرار برای اجرای آن بی سابقه است.آمریکایی ها تمام سفارتخانه هایشان را مامور کردند که پیگیری و نظارت کنند که کدام کشورها با ما همکاری می کنند.اصرار بر این داشند که صادرات نفت صفر شود، اصرار بر این داشتند که سیستم حمل و نقل دریایی ایران را فلج کنند.

آقای دکتر روحانی در سال 97 و 98 که به نیویورک رفته بودند، در ملاقات هایشان، به خصوص سال 98، خیلی از سران اروپایی و آسیایی می گفتند که ما به ترامپ هم گفتیم که به برجام برگردید و به مردم ایران فشار نیاورید، و او هم به آنها می گفته، سه ماه صبر کنید، بعدش دیگر از اینها چیزی باقی نمی ماند.

دولت روحانی اصلاح طلب نیست

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش گفت:آقای روحانی خودشان هیچ وقت نگفته اند که اصلاح طلب است، هیچ وقت هم نگفته دولت اصلاح طلب تشکیل داده، همیشه گفته دولت فراجناحی تشکیل داده، اتفاقا پست های کلیدی در دست کسانی است که سبقه اصلاح طلبی دارند.اصلاح طلبان در دو انتخابات گذشته با حمایت از روحانی می خواستند قطعنامه های تحریمی رفع شود و روند توسعه ایجاد شود.

کوتاهی مهم دولت روحانی

جهانگیری با نقد خودش و دولت روحانی گفت: ما کوتاهی کردیم، باید همان اول دولت، گزارش جامعی نسبت به آنچه تحویل گرفتیم از دولت قبل ارائه می دادیم؛ وقتی پاسخ نمی دهیم بعضی ها خیلی رویشان زیاد می شود.

چوب لای چرخ دولت روحانی می گذارند

جهانگیری با گلایه مندی گفت:اگر این آقایان جای ما بودند و این کارهای دولت فعلی را کرده بودند، و بعد امریکا هم می گفت ما شکست خوردیم، صداوسیما و دوستانشان جشن می گرفتند؛ در مقابل اما الان چوب لای چرخ ما می گذارند و توهین می کنند.

دفاع از وزیر جوان

جهانگیری در بخش دیگری گفت: آذری جهرمی وزیری جوان و با غیرت است. آذری جهرمی هزینه داده اما عقب نشینی نکرده، اینجور مدیران برای کشور خیلی خوب است؛ برایش پرونده ساخته اند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟