آغاز اجرای طرح ثبت الکترونیکی ازدواج در استان پایلوت کشور

اجرای طرح ثبت الکترونیکی ازدواج در استان پایلوت کشور آغاز شد. استان همدان به عنوان پایلوت کشوری طرح ثبت الکترونیکی ازدواج خبر داده است. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان از آغاز طرح ثبت الکترونیکی ازدواج در این استان خبر داد. او گفت که همدان به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح ثبت الکترونیکی ازدواج انتخاب شده است. به زودی طرح ثبت الکترونیکی ازدواج در سایر استان های کشور نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش رکنا، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: این استان آزمونه (پایلوت) کشوری اجرای طرح ثبت الکترونیکی ازدواج شد.

اصغر پیرهادی افزود: الکترونیکی شدن ثبت ازدواج از ابتدای محرم سالجاری در دفاتر ثبت ازدواج همدان آغاز شده است و واقعه ازدواج هم اینک در سامانه طراحی شده از سوی سازمان اسناد و املاک، ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن ثبت ازدواج، دفاتر و قباله ازدواج جمع می‌شود تصریح کرد: تمامی اطلاعات شناسنامه‌ای عروس و داماد در سامانه ثبت شده و امضا و اثر انگشت زوجین در دفاتر ثبت ازدواج به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: با الکترونیکی شدن ثبت ازدواج، دقت آمار تعداد وقوع عقد و نوع مهریه‌ها بالا رفته و به جای گزارش افراد می‌توان آمار و اطلاعات را به صورت دقیق از سامانه استخراج کرد.

پیرهادی جمع شدن اوراق کاغذی را از مهمترین مزیت‌های این طرح دانست و اظهار داشت: همچنین در آینده برای صدور اجراییه و پیگیری برای دریافت وام ازدواج و دیگر تسهیلات نیازی به ارائه قباله نامه ازدواج نیست.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟