در موارد زیر آب مصرف نکنید

به گزارش رکنا، نوشیدن آب برای سلامت با اینکه بسیار توصیه می شود اما در برخی موارد نباید آب نوشید. موارد منع مصرف آب به شرح زیر است؛

بعد از مصرف شیر

در زمان افت فشارخون

بعد از دویدن بسیار شدید

بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین

در حین غذا خوردن

چه زمانی از روز نباید آب بنوشید؟

بعد از خوردن برخی میوه ها

نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن برخی میوه جات اصلا توصیه نمی شود، نوشیدن آب نیم ساعت قبل و یک ساعت بعد از خوردن میوهبلامانع است. در پاسخ به اینکه بعد از کدام میوه ها نباید آب بخوریم باید گفت هندوانه، خربزه، خیار، پرتقال، توت فرنگی و موز ازجمله میوه هایی هستند که خوردن آب بعد از آن ها به شدت منع شده است زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده می شود؛ همچنین بعد از خوردن زردآلود نیز مصرف آب مضر است.

میوه ها حاوی مقدار زیادی فروکتوز (قند) و مخمر هستند و مصرف آب درست بعد از خوردن میوه، محیطی را ایجاد می کند که در آن مخمر می تواند رشد کند و منجر به تولید دی اکسید کربن می گردد که باعث ایجاد نفخ، گاز معده و درد شکمی می گردد.

بعد از صبحانه

بعد از صبحانه تا 2 ساعت آب نخورید، صبحانه را به تدریج بخورید و بعد از صبحانه تا حدود 2 ساعت چیزی نخورید به خصوص آب.

بعد از مسواک زدن

قبل از آب خوردن مسواک نزنید ،باید قبل از مسواک زدن 160 میلی لیتر آب بنوشید به این ترتیب، آبی که می خورید آلوده نخواهد شد. ( خمیردندان حاوی فلوراید است.) از هرگونه غذا یا نوشیدنی برای 45 تا 50 دقیقه بعد از مسواک زدن اجتناب کنید.

هنگام خواب

برای جبران آب از دست رفته توصیه می شود یک لیوان آب یک ساعت قبل از خواب بنوشید اما نوشیدن آب لحظاتی قبل از خواب و در نیمه های شب توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش تکرر ادرار در شب می شود. تکرر ادرار با برهم زدن مقدار و کیفیت خواب بر روی خلق وخو، قدرت تمرکز و حافظه اثر منفی دارد پس نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب توصیه نمی شود و ممنوع است.

بعد از رابطه زناشویی

نوشیدن آب بعد از فعالیت جنسی مضر و ممنوع است.

بلافاصله پس از غذا

خوردن آب بلافاصله بعد از غذا سبب کاهش حرارت معده و سوءهاضمه می شود. خوردن آب بعد از غذا شیره معده را رقیق می کند و مانع هضم غذا می شود، جذب مواد مغذی بعد از عمل هضم را مختل می کند، مقدار انسولین را بالا می برد، موجب گرسنگی زودهنگام و خوردن بیش ازحد می شود. یک ساعت بعد از صرف وعده غذا بهترین زمان آب خوردن است. در این زمان بدن بهتر می تواند مواد مغذی را جذب کند.

کدخبر: 995347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟