تهیه دسر تارت گیلاس تازه در منزل

مواد لازم تارت گیلاس تازه
گیلاس ۴۵۰ گرم
خامه ¾ پیمانه
شکر ⅓ پیمانه
بیسکویت سبوس دار ۹ عدد
کره ۶ قاشق غذاخوری
مربای تمشک بی هسته ۱ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل خالص ½ قاشق چای خوری


طرز تهیه تارت گیلاس تازه
فر را از قبل روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.
بیسکویت های سبوس دار – بیسکویت ها باید ابعادی برابر با cm 54 × ۱۳ داشته باشند- را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر داخل غذا ساز می ریزیم تا اندازه ای که خوب آسیاب شوند. کره ذوب شده را اضافه می کنیم و دوباره غذا ساز را روشن می کنیم تا خوب با هم ترکیب شوند. مخلوط را داخل یک ظرف ۲۳ سانتی متری تارت که ته آن قابل جداشدن باشد (مانند قالب های کمربندی) می ریزیم. با استفاده از ته پیمانه که باید خشک باشد، مخلوط را محکم به ته و دیواره ظرف فشار می دهیم. آن را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر می گذاریم، تا زمانی که قهوه ای شود؛ بعد روی یک سینی مشبک یا قفسه می گذاریم تا خنک شود.
در این حین با استفاده از همزن برقی با درجه متوسط در کاسه ای بزرگ، پنیر خامه ای که دمای آن برابر با دمای محیط است، وانیل و ¼ پیمانه شکر باقی مانده را مخلوط می کنیم و سپس تا جایی هم می زنیم که سبک و پفکی شود. خامه را کم کم اضافه کره و تا جایی هم می زنیم که وقتی همزن را بالا می آورید موادی که به آن چسبیده اند، به حدی نرم باشند که بعد از چند لحظه خود را بگیرند. مخلوط را روی بیسکوییت خنک شده می ریزیم و گیلاس های تازه و شیرین بدون هسته را روی آن پخش می کنیم.

1478
در یک قابلمه کوچک، مربا و ۱ قاشق غذا خوری آب را با هم مخلوط می کنیم. آن را حدود ۲ دقیقه روی شعله کم گرم می کنیم تا آبکی شود. با استفاده از قلمو، این ماده لعابی را روی گیلاس ها می مالیم. تارت را حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۱ روز در یخچال می گذاریم، (یادتان باشد روی آن را بپوشانید).
 

نکات تکمیلی در مورد تارت گیلاس
تارت گیلاس جزو کیک و شیرینی > پای و تارت است.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه.
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۵ دقیقه است.
تارت گیلاس را می توانید در وعده دسر – سرو کنید.
توجه کنید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۸ نفر مناسب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 243074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟