تا پایان سال ۸۰۰ کلاس درس در خوزستان افتتاح میشود

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با اشاره به لزوم بهره برداری از  ظرفیت  سازنده  خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: اگر خدمات خیرین به درستی مدیریت شود  خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. 

حمیدرضا خان محمدی ضمن تاکید بر اینکه  ما انتظار داریم  همه مسئولان با مجامع خیرین همسو باشند، عنوان کرد: مجامع خیرین ظرفیت ارزشمند و راهبردی برای آموزش و‌پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور هستند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه با تاکید بر اینکه  مجامع خیرین ظرفیت ارزشمند و راهبردی برای آموزش و‌پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور هستند، خاطر نشان کرد:خیران نیک‌اندیش با شناسایی مناطق محروم و نیازمند و حضور در کنار مردم از نزدیک در جریان فعالیت‌ها قرار می‌گیرند و برگزاری این جشنواره سبب می‌شود تا آخرین عملکرد آنها دیده و اعلام شود.

وی در خصوص اهداف بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان ها افزود : تقدیر و تکریم از خیرین، تشویق و ترغیب نهادها و سازمان‌ها برای حضور در کنار  نوسازی مدارس برای ساخت و تکمیل فضای‌های آموزشی، تبیین عملکرد انجام شده در حوزه فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین حقوقی و حقیقی، آشنایی بیشتر با فرایند چگونگی حضور خیران در امر مدرسه سازی، ترویج فرهنگ ارزشمند خیران مدرسه سازی، نهادینه کردن مشارکت مردم در خصوص آموزش و پرورش، تأثیر پذیری انجام خیر بر زندگی افراد و جامعه و جذب بیشتر خیران برای مشارکت در مدرسه سازی و کمک به افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار عشایری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی خوزستان ۴.۹۶ و میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۲ است و این آمار حاکی از این است که سرانه فضای آموزشی استان خوزستان  از میانگین کشوری کمتر است، اذعان داشت: خیرین مدرسه‌ساز در کنار اداره کل نوسازی مدارس خوزستان برای رسیدن به سرانه آموزشی استاندارد ملی تلاش کنند تا دانش آموزان خوزستان در شرایط مطلوب به تحصیل بپردازند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به دو راهکار مهم مسئولیت اجتماعی و مولدسازی املاک بلا استفاده  خاطر نشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان با بهره گیری از این دو ظرفیت مهم میتواند 314 پروژه های در دست اجرای خود را تکمیل و تحویل آینده سازان خوزستانی دهد.

حمید رضا خان محمدی همچنین اظهار داشت :مدرسه فصل مشترک خانواده و جامعه است و کانون پیشرفت می‌باشد لذا همه تلاش‌ها برای توسعه واحد‌های آموزشی در استان است که در این امر همه مسئولان، خیران و همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت در حال تلاش هستند.

 وی با اشاره به اینکه استان خوزستان در سال گذشته رتبه نخست جذب کمک‌های خیران مدرسه ساز و رتبه سوم درتحویل کلاس‌های درس را کسب کرده است، ادامه داد: براساس هدف گذاری انجام شده تا پایان امسال ۸۰۰ کلاس درس افتتاح و یا تکمیل خواهد شد.

کدخبر: 1006001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟