کدام مؤسسات قرآنی می‌توانند آزمون عمومی حفظ برگزار کنند؟

به گزارش رکنا از خوزستان؛ حجت‌الاسلام عدنان ساعدی، کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به آزمون‌های حفظ قرآن در استان گفت: در طول سال، دو نوع آزمون حفظ در استان برگزار می‌شود، یک آزمون حفظ تخصصی است که سالانه یک بار برگزار می‌شود و آزمون دیگر، حفظ عمومی است که مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار می‌کنند و‌ با توجه به نیاز استان ممکن است چندین بار در طول سال برگزار شود.

وی اظهار کرد: افرادی که نتوانند در آزمون تخصصی حفظ قبول شوند، می‌توانند در آزمون‌های حفظ عمومی قرآن شرکت کنند و مدرک حفظ عمومی دریافت کنند.

ساعدی درباره شرایط برگزاری آزمون‌های حفظ عمومی در مؤسسات قرآن گفت: مؤسسه یا خانه قرآنی که دو سال سابقه آموزش حفظ قرآن داشته باشد واجد شرایط است و می‌تواند آزمون‌های حفظ عمومی را برگزار کند، مشروط بر آنکه در سامانه حفظ ثبت‌نام کرده باشد. مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره ارشاد یا تبلیغات اسلامی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برای این کار لازم است که مؤسسه و خانه قرآن درخواست برگزاری این آزمون را به شهرستان مربوطه ارائه بدهد. شهرستان، درخواست مؤسسه را برای دارالقرآن استان ارسال می‌کند. ما نیز این درخواست را تأیید و برای سازمان دارالقرآن کشور ارسال می‌کنیم. سازمان، مؤسسه را وارد سامانه حفظ عمومی می‌کند و یک پنل مدیریت برای مؤسسه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مرحله بعدی ثبت آزمون است که در ۱۰ رشته حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، هفت جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و حفظ کل تعیین شده است. پس از اینکه مؤسسه ثبت آزمون کرد و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرد، زمانی برای آزمون خود تعیین می‌کند و پس از تأیید، سامانه برای حافظان باز می‌شود.

ساعدی گفت: حافظان قرآن می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت، در قسمت میز خدمات الکترونیکی بخش سامانه حفظ عمومی ثبت‌نام کنند. پنلی برای آنها ایجاد می‌شود و مؤسسات و خانه‌های قرآن برگزارکننده آزمون حفظ عمومی برای آنها باز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ مؤسسه در سطح استان در این سامانه ثبت شده‌اند، تصریح کرد: تعداد مؤسسات واجد شرایط در استان بیش از این است و این مؤسسات می‌توانند با طی این روند - که تسهیل شده است - این آزمون‌ها را برگزار کنند.

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: سازمان دارالقرآن برای حافظانی که تا عید غدیر در این سامانه ثبت‌نام کنند جوایز نفیسی در نظر گرفته است. هدف از برگزاری آزمون‌های عمومی این است که بتوانیم به آمار واقعی حافظان در سطح استان و کشور برسیم.

کدخبر: 1005809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟