بیش از ۶۴ هزار مسافر با راه آهن زاگرس تردد کردند

به گزارش رکنا از خوزستان؛ حسن زیودار درخصوص جا به جایی مسافر در راه آهن زاگرس به خبرنگار ما گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۶۴ هزار و ۸۴۳ مسافر به وسیله ۹۴۱ رام قطار در این پایانه ریلی جا به جا شدند.

وی افزود: در این مدت ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر کیلومتر ثبت شده است.

زیودار می‌گوید: راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

به گفته مدیر کل راه آهن زاگرس؛ در اردیبهشت امسال ۳۲ هزار و ۷۵ مسافر به وسیله ۴۶۷ رام قطار در راه آهن زاگرس جابجا شده اند. 

قطار ازجمله وسایل حمل و نقل عمومی است که به دلیل هزینه مقرون بصرفه، امنیت و سهولت در انجام سفر مورد استقبال افراد قرار دارد.

راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

کدخبر: 1005272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟