گندمکاران خوزستانی بخوانند/ خبر های خوشی در راه است

به گزارش رکنا از خوزستان ، علی اکبر حسینی محراب در  نشست شورای کشاورزی استان افزود :بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی از ابتدای امسال تا امروز حدود ۱ میلیون ۵۲۵ هزار تن خرید گندم در سطح استان صورت گرفته است.از اولین روزهای خرید گندم پیگیری های زیادی جهت تامین اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان داشتیم و انشالله تا هفته آینده این مساله حل خواهد شد.  

وی  ادامه داد : یکی از مهمترین موضوعات جلسه امروز مباحث مربوط به کشت تابستانه و پائیزه امسال بود که پیشنهادات بخش های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و آب و برق در این زمینه مطرح شد. در حال حاضر گنجایش سدها پر شده اما اگر این آب تخلیه شود با توجه به کمبود برف در بالادست آبی جایگزین نخواهد شد. در نتیجه در دو حوضه مارون و کرخه با کمبود آب مواجه هستیم از این رو آب مورد نیاز برای این دو حوضه جهت کشت پاییزه که کشت اصلی کشور و استان ماست و بیشترین بازده کشاورزی در فصل پاییز است لحاظ شد.

استاندار خوزستان بیان کرد : برای کشت تابستان هم کشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند انجام می‌شود اما در مورد کشت شلتوک الگوی کشت به صورت محدود و در قالب خشکه‌کاری انجام میشود. توزیع آب نیز به صورتی خواهد بود که ترتیب برداشت آب از پایین دست شروع می شود و بعد به سمت مناطق بالادستی میرسد.

کدخبر: 1003073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟