اولین تصاویر از زلزله شدید یاسوج و سی‌سخت + فیلم و جزییات
حجم ویدیو: 0.99M | مدت زمان ویدیو: 00:00:07

زلزله یاسوج (14)

به گزارش رکنا، لحظاتی پیش زلزله ای بسیار شدید شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

اعزام تیم های واکنش سریع به محل زلزله شدید سی سخت

به گزارش رکنا،مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 3 تیم واکنش سریع برای ارزیابی به محل زلزله سی سخت خبر داد. 2 تیم عملیاتی نیز از شهرستان سمیرم به محل زلزله اعزام شدند.
او افزود: این زمین لرزه در مرز استان های اصفهان و کهگیلویه بویراحمد و در حوالی سی سخت رخ داده است و تا این لحظه از خسارات احتمالی خبری در دست نیست.
این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: تیم های امدادی در راستای اعزام به منطقه در آمادگی کامل به سر می برند.

زلزله یاسوج (11)

کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش کامل زلزله 5.6 ریشتری

به گزارش رکنا،امان‌الله جهانبین در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص زلزله ۵.۶ ریشتری گفت: شرایط آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حرکت به سمت سی‌سخت هستیم، گفت: استاندار دستورات لازم را داده ما هم به استان اعلام آماده باش دادیم.
وی با اشاره به هماهنگی با استان‌های چهارمحال و بختیاری،اصفهان، فارس گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

زلزله یاسوج (12)

احتمال خرابی در پی زلزله شدید حوالی استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد

به گزارش رکنا،مجتبی خالدی؛ سخنگوی اورژانس کل کشور با اشاره به زلزله سی سخت گفت: زلزله با ۵.۶ ریشتر در عمق ده کیلومتری رخ داده است.
او افزود: در حال حاضر ۱۰ آمبولانس یاسوج با ۱ اتوبوس آمبولانس به یاسوج و و ۱۰ امبولانس همراه یک اتوبوس آمبولانس به اصفهان اعزام شده است.
خالدی تصریح کرد: احتمالا در قسمت سی سخت و محدوده پادنا در حوالی استان اصفهان احتمال خرابی ساختمان وجود دارد منتظر گزارش تیم های ارزیاب خواهیم بود.

زلزله یاسوج (4)

اعلام آماده باش وزیر بهداشت به نیروهای فوریت های پزشکی، بهداشتی و درمانی / زلزله 5.6 ریشتری سی سخت

به گزارش رکنا، در پی گزارش مقدماتی وقوع زمین‌لرزه ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر در منطقه مرزی استانهای اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو، دستور آماده باش، بررسی عاجل ابعاد واقعه و تامین نیازهای احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.

زلزله یاسوج (7)

مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر ترس ناشی/ بارش سنگین برف و باران در مناطق زلزله زده

به گزارش رکنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره وقوع زلزله در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر شهرستان‌های سمیرم و دنا را در ساعت ۲۲:۰۵ تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه این زمین لرزه یک پس لرزه و یک پیش لرزه داشته است، ادامه داد: بر اثر ترس ناشی از وقوع این زمین لرزه ۱۴ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۱۰ نفر در دنا مصدوم شده اند.
سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز هشدارسریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

زلزله یاسوج (13)

زلزله در ۴ روستای سمیرم احساس شد

به گزارش رکنا،داریوش کریمی با اشاره به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه پادنای سمیرم اظهار داشت: این زلزله در چهار روستای کمه، تل محمد، حنا و نُقُل احساس شده است.
وی افزود: روستاهای این منطقه نزدیک به محل مرکز وقوع زلزله بوده‌اند.
معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب در منطقه پادنای سمیرم در حال ارزیابی خسارات احتمالی هستند، ابراز داشت: در گزارش‌های اولیه در این روستاها خسارتی اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه تیم‌های اسکان و ارزیابی هلال احمر استان اصفهان در حالت آماده باش هستند، اضافه کرد: باید توجه داشت که زلزله رفتاری غیرقابل پیش بینی دارد و نمی‌توان گفت که پس لرزه دارد یا خیر.

۱۰ مصدوم اولیه زمین لرزه سی سخت +عکس

به گزارش رکنا، بر اساس اطلاع رسانی اورژانس کشور زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت بیش از ۱۰ مصدوم داشته است.
همچنین یکی از تونل‌های جاده یاسوج به اصفهان دچار ریزش شده است.
تلاش تیم‌های امدادی برای ادامه عملیات امداد و نجات در منطقه ادامه دارد.
زلزله یاسوج (9)

 

آمار مصدومان به 29 تن رسید

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: استان های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به حالت آماده باش درآمده اند و ۱۴ تیم ارزیاب و امدادی از استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان به منطقه اعزام شده اند.

او افزود: هم اکنون در محل زلزله شاهد بارندگی هستیم. 25 نفر از مجروحین زلزله به صورت سرپایی درمان و 4 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تخریب قسمتی از منازل و ابنیه در شهر سی سخت و روستاهای اطراف مشاهده شده است و امدادرسانی ادامه دارد. هم اکنون آمادگی ارسال ۱۰۰۰ دستگاه چادرهای مسافرتی از استان های اصفهان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد و به منطقه ارسال خواهد شد.

زلزله

آخرین جزئیات زلزله سی سخت / برای ششمین بار لرزید + فیلم

سی سخت 6 بار لرزید. زلزله ای به بزرگی ۳.۶ دهم ریشتر ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه امروز شهر سی سخت را لرزاند.
به گزارش رکنا، این زمین لرزه ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح امروز قصرشیرین برای سومین بار لرزید در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.
این زلزله در ۱۱ کیلومتری سی سخت، ۲۲ کیلومتری یاسوج، و ۲۳ کیلومتری کمه، اصفهان رخ داده است.
از شب گذشته ۲۹ بهمن ۶ زمین لرزه به بزرگی ۳ و ۶، ۵ و ۶، ۲ و ۵، ۲ و ۶، ۲ و ۶ و ۳ و ۶ دهم ریشتر شهرستان دنا و شهر‌های اطراف را لرزانده است.

طبق گفته مسئولان زلزله شب گذشته شهر سی‌سخت خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد صبح امروز در یاسوج اظهار کرد: خوشبختانه زلزله شب گذشته در شهر سی‌سخت تلفات جانی نداشته است.
وی با بیان اینکه ستاد بحران را در شهر سی‌سخت تشکیل خواهیم داد تا به ارزیابی میزان خسارت‌ها پرداخته شود افزود: در حال حاضر آب و برق و گاز این شهر مشکلی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که از روستاها چه خبری دارید و آیا مشکل جدی وجود دارد خاطرنشان کرد: در روستاها نیز زلزله خرابی‌هایی به بار آورده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم.
جلسه ستاد بحران استان تا ساعتی دیگر با حضور مسئولان استان برگزار می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 662634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟